Dieng 3

20 februari 2023 - Yogyakarta, Indonesië

Goedemorgen

Onze laatste halve dag alweer in Dieng. We zijn op tijd op pad gegaan. Eerst naar de grote meren genaamd Talaga Warna. Het ziet er prachtig uit, mooie aangelegde paden en tuinen. We gingen met motregen en mist weg maar aangekomen bij de meren veranderde het elk moment. Zo was alles mistig en bewolkt en een paar tel later scheen de zon weer en was het weer helder en deze afwisseling vond constant plaats. Aangekomen bij het 2e meer kon je zien en vooral ruiken( naar rotte eieren) dat dit een zwavelmeer was hoewel er nu niet een grote zwavelwolk boven hing.Wel zag je hier het water her en der borrelen. Het water was mooi groen van kleur. Na een tijd hier rond gebracht te hebben vervolgden we onze weg. We kwamen door leuke straatjes en bezochten even een schoolklas. De kinderen waren enthousiast en  we hebben ze op de foto gezet. Na ruim 6km gelopen te hebben kwamen we toevallig onze chauffeur Andreas tegen. Hij brengt ons terug naar Yogja, maar eerst nog even een restaurant binnen gegaan om sotosoep te eten, het is inmiddels ook alweer rond het middaguur.

Op de terugweg nam Andreas een andere route en wat was hij weer mooi. Echt adembenemend is het landschap ,echter dit kan niet zo mooi weergegeven worden op de foto's.

Rond 16uur terug in ons hotel.

Morgen vetrekken we naar Ambon met een lange tussenstop in Makassar/Sulawesie. De komende paar dagen ben ik dis niet online maar jullie horen me weer bij Ellly (ex) schoonzus in Ambon.

A&A

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jola:
    20 februari 2023
    Hebben jullie nog eitjes gekookt in het zwavelmeer? Weer een mooi verhaal!❤️
    Goede vlucht ✈️😘
  2. Kitty:
    20 februari 2023
    Mooi verslag weer, zo leuk om te lezen. Goeie reis naar Ambon!
  3. Anita Hulsebos:
    21 februari 2023
    Mooi om mee te kunnen “reizen”.
    Goeie reis naar Ambon en doe Elly de groetjes. 🤗