GAMBIA 2008

8 mei 2008 - Old Jeswang, Gambia

Vanmorgen zijn we gaan wandelen richting het water en kwamen bij een poel terecht waar vissersboten lagen. Kinderen waren in het water aan het spelen en een vrouw was bezig met vis te roken. Ook wordt hier veel oesters gevangen, her en der lagen de schelpen vd oesters en opruimen ....dat kennen ze niet.. We hebben daar een tijdje rondgekeken en op de terugweg een ijsje gekocht in de supermarkt. Voor de rest van de dag zijn we thuis gebleven.

Haddy en Aysha gingen weer naar de familie van Lamien en bleven daar ook slapen, ik had er geen zin in en was ook een beetje bang dat ik weer misselijk zou worden van de riolering die langs het huis liep.

Het poepen gaat nu wel goed, vanmorgen zelfs 2x binnen een half uur geweest maar gelukkig was het geen diarree.

We gingen wel mee met Haddy's vader om Haddy weg te brengen naar Bakau want zij wist waar we een zilveren ketting (die wilde ik voor Buba kopen met een naamplaatje) kon kopen. Haddy heeft een mooie gekocht (als ik het doe moet ik meer betalen) en voor 550 dalasi (E11.50) had ik een mooi sieraad.

Nadat we Haddy en Aysha hadden afgezet in Bakau zijn we op de terugweg nog even met Nima naar een grote supermarkt gegaan omdat zij wat kleren wilde kopen voor haar zoontje Tjerno. Ik zag afschuwelijke bankstellen, kasten en hele felle nepbloemen van een soort zijde gemaakt. 's Avonds lekker in bed gelezen.

Welterusten