GAMBIA 2008

10 mei 2008 - Old Jeswang, Gambia

Rond 8.00uur wakker en na het ontbijt en douchen zijn we rond 12.00uur met papa naar Bakau gereden om Haddy en Aysha op te halen want het was de bedoeling om Bob (in Kampen gewoond) die nu weer in Gambia woont te bezoeken. De rit duurde +/- een uur en zijn huis stond zo'n 300m van de weg af.

Hij woonde er schitterend, Bob is kunstschilder en maakt prachtige doeken. In Nederland had ik ook al eens wat doeken van hem gezien en die vond ik al prachtig.Hij leidde ons rond in zijn compound . Rondom een boom had hij zijn atelier gebouwd in de vorm van een afrikaanse hut. Zo had hij meer van die afrikaanse hutten met rieten daken gebouwd en dit waren verblijfplaatsen voor gasten, meestal mensen die ook kunstschilder waren maar het werd ook verhuurd aan andere gasten. Het zag er schitterend uit . Ook de planten zoals palmstruiken en grote ficus Benjamin en sorry...ik weet al de namen niet meer maar het was mooi om te zien die combinatie van al die planten en hutjes. Tussen al dit moois had hij her en der kunstwerken neer gezet. Bv een bovenop een zandhoop met her en der potten stond een grote metalen stoel. Hangmatten tussen de bomen en het was een prachtig plaatje om te zien. Zo uniek.en indrukwekkend. Veel foto's gemaakt.

De vrouw van Bob had een heerlijke maaltijd gemaakt en te samen inclusief zijn 2 kinderen (jongen en meisje)hebben we heerlijk gegeten.

Van Bob kreeg ik een magasin waar een intervieuw in stond van hem met foto's van hem. Ook in Gambia is hij bekend.

Laat in de middag zijn we terug gegaan maar we hebben enorm genoten van het bezoek aan Bob.

(Een aantal jaren later/ ik weet het niet precies meer maar rond 2013) is Bob plotseling overleden. Bekend is dat hij een hele hoge bloeddruk had maar de exacte oorzaak is mij niet bekend)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade