GAMBIA 2008

11 mei 2008 - Old Jeswang, Gambia

Zondag 11 mei

Afgelopen nacht slecht geslapen.

Er was een reggaeconcert gaande in het stadion niet ver van ons huis en dit ging door tot 3.00uur, tegelijkertijd aan de andere kant van de straat werd er gezongen  uit de koran, het contrast was wel erg groot.

Ik ben even naar buiten gegaan en zag Moussa bij de deur van de compoun liggen die daar sliep en de wacht moest houden voor onnodige indringers

Dan maar weer een poging doen om te slapen en 's morgens rond 9.00uur wakker.

Vandaag gaan we op bezoek bij een broer van Haddy, genaamd Siaka. Deze verplichte bezoekjes vind ik  maar niks maar goed....wat moet dat moet.. We hebben er wel heerlijk gegeten.

Na het bezoek aan Siaka moesten we ook nog een andere tante bezoeken maar we konden haar huis niet vinden met als gevolg dat we bijna een uur in de auto hebben gezeten en het was toch al zo warm. Ik had er schoon genoeg van, een zere kont van al dat  gezit en ik vond het echt niet leuk. Na ook dit bezoek te hebben overleefd stond Nene erop dat we haar winkeltje zouden bezichtigen, een winkeltje aan het strand waar ze doeken en houtsnijwerk verkocht. Natuurlijk hebben we wat bij haar gekocht.

Dacht ik dat Nene een welvarende vrouw was (zag er altijd uit als een dame, heel mooi) bleek dit in werkelijkheid niet zo te zijn. Haar huis zag er armoedig uit en was bedekt met golfplaten waar weer diverse gaten in zaten, dus als het regent heeft ze potten en pannen nodig om de regen op te vangen. Haar erf bestond uit zand en het is er dus stoffig. Wel had ze in har tuin verschillende soorten bomen staan (mango, cashew noten, papaya en ze verbouwde zoete aardappelen, aubergine, mint, selderij en nog meer, dus eten is er wel genoeg.

Het was bij Nene nog wel gezellig maar nu tijd om naar huis te gaan.