Lake Toba

14 oktober 2016 - Sumatra, Indonesië

Lake Toba is een supervulkaan. De krater is zo'n 100x30km groot en in deze krater bevindt zich Lake Toba. In dit meer ligt het schiereiland Samosir dat zo'n 45x20km groot is.

De Batakbevolking zijn een aantal aan elkaar verwante volkeren waarvan de Toba Batak de bekenste zijn. Ze zijn verdreven uit Thailand en Myanmar. De typische batakhuizen zie je nog steeds terug op Samosir.

Lake Toba is een sprookje, gelegen in een bergachtig groen landschap. Er hangt vaak een mist boven het water, wat er nog meer mysterie aan geeft.

Fietsen gehuurd om het eiland te verkennen maar het waren niet al te beste fietsen, wij zijn natuurlijk verwend/gewend aan onze hollandse fietsen en we moesten ook nog eens tegen de heuvels opklimmem. He...moet ik me weer vermoeien en de puf zit er vandaag niet in bij mij. Sommige stukken waren zo steil dat je het laatste stuk moest lopen en op een gegeven moment was ik het zat en zei tegen Agnes dat ik terug wilde gaan. Zij ging nog even verder. Prima, maar ik hou het voor gezien. Ik kom hier om te relaxen.

Ik zat inmiddels heerlijk aan de waterkant met een lekker drankje toen Agnes terug kwam en helemaal kapot was. Eigen schuld uitslover!!!

Ben ik toch slimmer geweest! haha.

's Middags een wandeling gemaakt en 's avonds heerlijk gegeten en gezellig met de jongens oude nrs gezongen. Een ervan speelde gitaar. Gezellig!

See you!