Lake Toba

16 oktober 2016 - Sumatra, Indonesië

Opnieuw de scooter gehuurd en de bergen in gereden. Wat een geweldig uitzicht iedere keer, met geen pen te beschrijven en je ziet het ook niet terug op de foto's.

eerst op zoek naar het graf van de koning net buiten Tomok en we moesten een stukje een landweg in. Zitten we foto's te maken van het graf en dachten we bij het koningsgraf te zijn, bleek dit helemaal het verkeerde graf te zijn. Een jongen legde uit dat we nog iets verder moesten. Oke...even zoeken dan...koningsgraf...koningsgraf...waar ben je??? Een oude man die we tegen kwamen nam ons mee op sleeptouw en bracht ons naar een grote oude boom en hier zou de koning in begraven liggen. Ik kon het me niet voorstellen, was ook niets te zien in het gat van de boom en we hielden het maar voor gezien.

Terug gereden naar Tomok om wat te drinken en te eten. De laatste kadootjes gekocht en toen begon het te regenen. Wat zullen de mensen hier blij zijn, het heeft tenslotte maanden niet geregend en het bidden en dansen heeft gistermiddag dus wel geholpen. Een tip voor jullie dus. Dansen en bidden als je iets wilt dat er gebeurt!! haha.

Toen we iets aan het drinken waren in Tomok kwam er een groepje jhomo's aan en allen in korte broek en voorzien van make up en lipstick. Ze gedroegen zich zo vrouwelijk! Ze vroegen of we met hen op de foto wilde en dat hebben we gedaan. Het was een komisch gezicht met deze kleffe boy's. Ik had niet gedacht dat dit mogelijk was om in het openbaar er zo bij te lopen, een verassing.

Eigenlijk hadden we nog willen zwemmen maar de weergoden lieten het niet toe. Het regende niet meer maar het was nog erg bewolkt en we zijn naar Hotel Carolina gegaan waar je ook heerlijk aan het water kunt zitten en genieten van het wijde uitzicht op het meer. Een lekker bordje patat gegeten en daarna naar ons eigen hotel.

Tijd om de rugzakweer in te pakken. Morgen met de auto naar Medan en ons voor bereiden om terug te gaan naar Nederland

See you!