Luxemburg

6 juni 2019 - Luxemburg, Luxemburg

6/6/2019  Een vriend van mij gebeld en gevraagd of hij mij een paar dagen kon hebben als loge, want ik wilde er even tussenuit. Dit is de avond ervoor afgesproken en de volgende dag ging ik al op weg. Eerst naar Zaltbommel want daar had hij een auto gekocht die voor Afrika bestemd was en toen achter hem aan gereden naar Luxemburg. Binnen 5 km was ik hem al kwijt maar ik had zijn adres en zou het met mijn tomtommetje wel vinden.

Aangekomen in Steinfort heb ik kennis gemaakt met zijn vrouw Saffie en zijn zoontje was al een keer bij mij op bezoek geweest met zijn vader. De dochter Fanta is ook in Holland geweest en kende ik dus ook. Eten was klaar en ik kon gelijk aanschuiven, heerlijk.

Vrijdag 7/6/2019

Baifa bracht mij naar Lucemburg stad en raadde mij aan toen hij me afzette bij de brug om er onder te lopen want daar was een prachtig park en hij had niets teveel gezegd. Ik heb er anderhalf uur rond gewandeld en het was heerlijk, mensen waren er aan het wandelen net als ik maar ook veel joggers en groepjes mensen die aan het sporten waren, genoeg te zien.

Thuis had ik nog gauw even een stadswandeling uitgeprint en na iets gedronken te hebben, ben ik aan de stadswandeling begonnen. In de kathedraal geweest en bij de crypte van het Groot Hertogdom bekeken. De wandeling ging langs mooie straatjes en langs het water, ik kwam ergens uit (was ff vd weg geraakt) en had honger en ben eerst wat gaan eten, daarna met de lift omhoog en je hebt vanuit de lift een prachtig uitzicht , nog wat mooie gebouwen gezien en winkelstraten en rond 20.00uur met de bus thuis gekomen.  Het was een aangename dag.

De avond gezellig met d familie doorgebracht.

Zaterdag 8/6/2019

Baifa moest voor de auto naar Brussel al vroeg in de ochten, ik ben er alleen op uit gegaan met mijn autootje.

Echternach zou het oudste plaatste van Luxemburg zijn en daar heb ik ook weer een prachtige wandeling gemaakt langs de rivier.

Toen ben ik naar Berdorf gegaan, ook weer een klein plaatsje. Via een pad kwam ik in het bos terecht en na een kleine wandeling bij de grotten, erg mooi om te zien. Alleen al met een autotootje door het landschap van Luxmburg rijden is erg mooi en aangenaamd. Prachtige omgevingen gezien.

Remich werd mij aangeraden door Baifa, een plaatsje aan de Moezel. Pittoresk maar erg leuk en veel te zien langs te Moezel, alleen waren er ook wel veel boten voor de toeristen en dat vond ik minder. Wat gegeten en om 19.30uur thuis.

Zondag 9/6 Afscheid

Hoewel ik er alleen op uit ben geweest, heb ik me uitstekend vermaakt.

Nu weer op weg naar huis en ik wilde Luik (Liege) eigenlijk ook nog wel even bezoeken, echter op de een of andere manier kon ik niet in het centrum komen en had ook geen zin om dit uit te zoeken want ik kwam terecht op een rommelmarkt en daar heb ik me ook heerlijk vermaakt. (ik ben gek op markten) Wat gedronken en een broodje gegeten en toen maar naar huis gereden.

Rond 1700uur weer thuis en ik vond het een paar hele leuke dagen, temeer omdat het allemaal geheel onverwachts is geweest.

See you