Portugal/Algarve

12 januari 2017 - Faro, Portugal

FARO

Donderdag 12 januari

Niet met de taxi maar met de bus naar Faro. Een rit van 1,15min, best wel lang maar ik vond het geen straf. Veel te zien onderweg en wat mij opviel was dat alles er zo keurig bij lag en geen rommel te zien op straat.

Aangekomen bij de haven moest er eerst weer gegeten en gedronken worden. Toen op zoek naar de kathedraal. We zijn er niet binnen geweest maar aan de buitenkant viel hij erg tegen. We hebben rondgelopen rond de stadsmuur en zijn toen op zoek gegaan naar San Pedro kerk. Onderweg kwamen we in het oude gedeelte mooie straten tegen die in mozaiekvorm waren betegeld. Op een kruissing zagen we op een lantaarnpaal een ooievaarsnest...schitterend.

De kerk werd gevonden maar was gesloten maar toen we net wegliepen ging hij open en konden we alsnog naar binnen. Het is een bijzondere kerk die prachtig versierd is en indruk op ons maakte. We hebben wat mooie foto's gemaakt. Daarna nog wat rond gelopen en opnieuw een terrasje gepakt en de jongelui wilde graag naar het casino  in het plaatsje Vilamonte . Ik wilde niet mee en omdat het plaatsje Vilamonte op de route lag zijn de jongelui daar uit gestapt en ben ik verder met de bus naar het hotel gegaan en heb een lekker rustig avondje gehad.

Rond 11.30uur kwamen de jongelui weer thuis, niets gewonnen en Kiruna had 3 uur lang voor een tientje gespeeld. Het was met dit tientje winnen, verliezen, winnen en verliezen en ze hebben er veel lol om gehad.

Morgenavond weer naar huis vliegen...we hebben er geen zin in ..temeer omdat we iedere dag zoveel van de zon en warmte genoten hebben. De temperatuur wisselde van18-20graden en dit was heerlijk omdat het in Nederland vroor.