Yogjakarta 2

15 februari 2023 - Yogyakarta, Indonesië

Selamat Pagi (Goedemorgen)

Agnes gisteravond  wederom rillerig en koortsig, dus besloten we vanmorgen maar om naar de kliniek te gaan voor een Covidtest. Ze was erg zenuwachtig want als het positief is betekent dit dat ze 5 dagen in quarantaine moet, pffff....Negatief, Gelukkig, Ojek (motorfiets taxi) aangehouden en op weg naar het paleis van Sultan. Het paleis was niet indrukwekkend maar het was leuk om rond te lopen. Naar het museum geweest en een wajongvoorstelling gezien wat leuk was.Daarna gingen we naar het waterpaleis vd Sultan en ook hier was het leuk om rond te lopen. Er is ons verteld dar de Sultan 24 vrouwen had (arme kerel, je moet al deze dames maar tevreden houden) en kun je nagaan hoeveel kinderen hij wel niet had. In Yogja wordt nog veel batik met se hand gemaakt en zo kwamen we bij een kunstgalerie en kregen we uitleg over hoe het gedaan werd, waas erg interessant en we hebben prachtige doeken gezien. Al wandelend kwamen we bij een bijzondere boomen daar hebben we Agus ontmoet die ons verder de hele middag heeft begeleid en hij wist heel veel. Hij nam ons mee naarde muur vd Sultan en waar de brug nu is maar eerst was hier water. De Sultan kon met de boot hiermee naar het waterpaleis. Toen kwamen we bij 2 grote bomen en we moesten onze ogen dichtdoen en al lopend moesten we onderweg bidden dat bv het goed zou gaan met de familie en kinderen, de gezondheid enz, wat je maar wilde. Die 2 bomen stonden uit elkaar eb ipv dat we gewoon rechtdoor liepen, waren Agnes en ik er met een boog omheen gelopen terwijl wij dachten dat we rechtdoor liepen. Vanaf de andere kant ging het wel goed maar het was heel bijzonder. We zijn even bij zijn zus geweest en die verkoopt luwak koffie. Een uitleg gehad over het proces hiervan en toen werd het echt tijd om wat te drinken. We wilden ook nog even naar de bekende Malioboro straat. Agus heeft ons daar heen gebracht en we hebben een paar kadootjes gekocht voor het thuisfront. Als laatste nog pisang goreng gekocht en Agus heeft ons afgezet bij ons hotel. Met hem afgesproken dat hij ons morgen naar Prambanan brengt waar we de tempels willen bekijken, We hadden ook heel graag naar Borobudur gewild maar daar kun je slechts beneden wat rondlopen want normaal gesproken ga je naar boven en daar is het prachtig maar het is gesloten, heel erg jammer,

Al met al was het een enerverende dag met veel informatie en veel gezien. Heel erg leuk. Nu maar weer kijken of ik wat foto's toe kan voegen. Ik doe mijn best.

A&A

1. Els Van der Tol:
    15 februari 2023
    Jullie gaan weer een hoop zien. Prachtig. Hopelijk knap je op Agnes en heb je het achter de rug. Geniet lekker saampjes. Groetjes Els
  2. Theo:
    15 februari 2023
    Hoop ook dat Agnes snel beter wordt. Mooie foto's. Geniet van alles wat jullie nog te zien krijgen..👍
  3. Marja Hulsebos:
    15 februari 2023
    Nou Ag, niet zo’n lekker begin dus😅wel stoer dat je gewoon mee gaat om alles te bezichtigen! Geniet samen van alles, mooie foto’s weer Annelies👌🏻
  4. Kitty:
    Prachtige foto’s!!
  5. Ans en Arra:
    Dag zusjes,
    Weer bezig met een hele onderneming, en leuk om te lezen.
    Jammer dat Agnes niet helemaal in order is, maar dat zie je op de foto's niet.
    Knap maar snel op en geniet van alles wat komen gaat.
    Veel plezier samen
  6. Dianne: