Yogjakarta

16 februari 2023 - Yogyakarta, Indonesië

Een nieuwe dag. Gisteren Agus ontmoet en met hem afgesproken dat hij ons vandaag met zijn ojek naar Prambanan zou brengen. Het is warm maar met de wind is het heerlijk, hoewel ik dan al gauw een rode huid oploop. Prambanan is een prachtig tempelcomplex en het was indrukwekkend om te zien. Op een bord lazen we dat er 224 tempels hier hebben gestaan en waar er nu nog maar 6 van over gebleven zijn. De rest was in elkaar gestort en de Hollanders hebben hier de hand in gehad, hoe jammer toch. De tempels waren rijkelijk versierd en indrukwekkend hoe een mens dit toch voor elkaar krijgt. We hebben er 3 uur rondgewandeld . Er waren vele studenten en zij moesten de toeristen interviewen maar er waar maar een paar toeristen en zo hebben we 5 interviews gegeven, toch heel grappig want Engels kunnen ze nauwelijks spreken. Natuurlijk moesten we weer regelmatig op de foto. We hebben daar heerlijk gegeten en zijn toen met Agus terug gegaan maar nu reed hij de terugweg via allerlei dorpjes en dat vonden we leuk. Terug in Yogja heeft hij een auto met chauffeur geregeld voor morgen want de plek waar we naartoe gaan is niet echt makkelijk te bereiken met de bus. Nog wat boodschappen gedaan en wat lekkers gehaald en nu in het hotel lekker chillen. We kunnen ,'s avonds heerlijk buiten zitten. We hebben weer een hele leuke dag gehad.

De reacties van jullie zijn erg leuk om te lezen, echter beantwoorden is veel geschrijf en dat laat ik dan achterwege. Sorry maar ik hoop nog wel wat reacties te kunnen lezen.

Nou....tot morgen maar weer.

A&A

1. Jola:
    16 februari 2023
    Fijn dat jullie zo’n goede gids hebben gevonden! Hopelijk gaat het weer goed met Agnes, zo te zien wel 💝. En nee, je hoeft niet te antwoorden hoor! Jammer van de tijd die je daar aan besteed! Lekker genieten daar!
    Die tempels zijn een aardig alternatief voor de Borobudur.👍 liefs 👋
  2. Fieke:
    16 februari 2023
    Hoi Annelies en Agnes, wij vinden het ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen en de foto’s te bekijken, zo krijg je een goede indruk van jullie belevenissen.
    Groetjes Jan en Fieke