Ambon

23 februari 2023 - Suli, Indonesië

Daar zijn we weer en inmiddels bij Elly mijn (ex) schoonzus.Op het vliegveld in Makassar(Sulawesie) zijn we nog even hevig geschrokken. We hadden onze bagage in een mand gedaan en via de band wordt het gestcand. Nadien alles er weer af gehaald en tot zover nog niets aan de hand. We lopen naar boven en gaan de winkels maar in omdat we toch nog moesten wachten. In een winkel hadden we wat gekocht en plotseling ontdekte Agnes dat ze haar handtasje niet had. Huh....ook ik had geen handtasje meer. Hoe kon dit nou, we hadden toch echt alles van de band gehaald. We werden behoorlijk nerveus omdat we nu geen paspoort, pasjes en mobiel hadden. In een snelvaart weer terug naar de band en de vrouw ons probleem uitgelegd. Er stond nog een bak en die hadden ze al achter gehouden en gelukkig daar zaten onze handtasjes in. Pffff....opluchting alom. De mensen van de bagageband had onze handtasjes in een aparte bak gedaan en dit wisten we niet. Probleem was weer opgelost maar het was wel even zweten.

Gistermorgen om 7.00uur uur landde we in Ambon en we hebben gelijk vliegtickets gekocht voor de Kei-Eilanden. Elly wilde toch weer mee en dus voor haar ook een ticket gekocht. Samen zijn we met een busje naar het huis van Elly gereden wat in Sulli Bawa ligt. Ze heeft een prachtig huis en ook de tuin was al aangelegd. Elly is vorig jaar eind april terug gegaan naar haar geboorteland. Gistermiddag zijn we naar het strand gegaan tesamen met een buurvrouw en heerlijk even in de zee gezwommen.

Op tijd naar bed gegaan want we waren erg moe.

A&A