Dieng

18 februari 2023 - Diengplateau, Indonesië

Hallo,

Daar zijn we weer. Vandaag naar de plaats Dieng en het was een rit van 4 uur maar absoluut geen straf.Het landschap met zijn rijstvelden was prachtig. We zouden in een boomhut verblijven (even wat anders en het zag er leuk uit), echter ik had niet goed gekeken want h et lag ruim 5 km van Dieng af en is niet makkelijk om dan bij de bezienswaardigheden te komen en dus werd er besloten om een onderkomen te zoeken in Dieng. De eerste homestay was goor om te zien, aan de overkant had je Reddoorz hotel maar helaas vol. De volgende ook goor en daarna hebben we maar gekozen voor homestay Merapie. Was ook niet bijzonder maar in ieder geval leek het schoon. Agnes ziet altijd beren op de weg en ze ging dus het bed grondig controleren op bedwantsen. Ik moet hier alleen maar om lachen want ik heb daar helemaal geen last van. De douche was niks, een gat in de grond en dat is echt niet makkelijk plassen maar goed voor 2 nachten redden we ons wel. Douchen doen we maar even niet. Op verkenning uit geweest en het Dieng park bezocht. Morgen gaan we naar Dieng plateau. We zijn een restaurant binnen gegaan en ik had soto ayam (kippensoep en zo lekker) Ook had ik saté besteld en ik dacht dat er war zuur naast lag, bleek dit rawitpepertjes te zijn. Rawits zijn hele kleine pepers en wel 10 keer zo heet als de rode pepers. Ik had het niet en stond in brand. Tranen rolde over de wangen en ook een loopneus.Gelukkig heb ik dit overleefd.

Het is een stuk kouder in Dieng. 17 graden en het regende. Dit wisten we maar hopelijk is het morgen wat droog, het komt omdat we in de bergen zitten en daar is het natuurlijk altijd koeler. Ik heb ook een video geplaatst. Tegenover ons is een traditionele avond met muziek en dans en duurt tot 1 uur. Wat een lawaai en vooral de bas dringt enorm door. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Nou...dit was het weer voor vandaag, inmiddels is het hier avond.

A&A

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ans en Arra:
    19 februari 2023
    Ziet er allemaal weer prachtige uit.
    Maar goed dat Agnes beren ziet, en controleert. En Annelies je krijgt er pas last van als je ze meeneemt naar huis. Dus de actie van je zus is begrijpelijk.
    Maar ga lekker weer genieten