Dieg 2

19 februari 2023 - Diengplateau, Indonesië

Hallo,

Wat zal deze dag ons weer brengen? Nu al 2 nachten maar een paar uurtjes geslapen en ik stond moe op. Het weer is prachtig nu na die regen van gisteren. De zon schijnt en het is rond de 22 graden, mooi toch!!

Allereerst gingen we naar de gekleurde meren die een turquoise kleur moesten hebben maar ook weer veranderde in groen en de kleur van een normaal meer. Wij hebben alleen groen en normaal gezien. Het was een hele klim er naartoe. We vonden het mooi maar hadden geen wauwgevoel. De grote vd meren viel ons ook wat tegen. Daarna naar Kawah Sikidang, een zwavelkrater. Hebben we nooit eerder gezien. De zwavel stinkt en het water borrelt. Dit is niet goed op de foto te zien en dat komt door de zwavel, wel onderaan in het videofilmpje. Dit was wel interessant om te zien. We hebben ook nog een paar kleine gezien. We wilden naar Dieng Plateau maar konden het niet vinden en we werden van kastje naar muur gestuurd, inmiddels zijn we erachter gekomen waar we moeten zijn maar dat doen we nu morgen maar, Nu al 10km gelopen en ik was bekaf.We besloten om even terug te gaan naar onze homestay voor een relaxmomentje. Ik heb even lekker een uurtje op bed gelegen. Ook was het weer een dag waarop iedereen met ons op de foto wilde en weigeren was niet beleefd. Soms keken we bewust de andere kant op.

Goed vanmiddag naar Arjuna geweest, ook weer een park waar wat tempels stonden en vele grote hortensia's.  De trompetbloemen zijn ook mooi om te zien.

Vandaag ruim 13km gelopen, lijkt ons wel genoeg.

Morgen hebben we nog een halve dag te besteden en dan moeten we weer terug naar Yogja.

Dit was het voor vandaag.

A&A

Van reisblog naar fotoboek