GAMBIA 2008

27 april 2008 - Bakau, Gambia

Zondag 27 april/Bakau

Goed geslapen en een lekker ontbijtje gehad.Ik wilde m'n lange haren wassen maar dat is niet eenvoudig met zo'n bak met water. In die paar dage dat we er zijn, voelde mijn haren erg droog aan en ik wilde graag de haren een oliebadje geven maar echt gemakkelijk ging dit niet, maar we redden ons ermee.Sinds we vertrokken zijn uit Holland heb ik nog niet kunnen poepen (dit probleem heb ik meestal wanneer ik in het buitenland ben) inmiddels heb ik een opgezette buik en een opgeblazen gevoel, hoewel we iedere keer lekker eten en dan moet je je voorstellen dat we hier in Gambia al een flinke maaltijd krijgen als ontbijt, 's middags rond 1400uur een warme maaltijd en 's avonds rond 20.00uur weer een lichte warme maaltijd, meer dan dat ik gewend ben. Dan voel je het wel na 3 dagen.Hopenlijk kan ik spoedig naar de w.c.We gaan op bezoek bij de zus van Lamien in Birkama. Handjes schudden en zitten. De gambianen kletsen veel maar dan wel in hun eigen taal :Wolof en dat begrijpen Julia en ik niet. Ik ben dan ook niet zo gecharmeerd van deze bezoekjes en ook dit ken ik van Mali. Maar goed....het hoort erbij.Op de terugweg naar Old Jeshwang  nog naar een wijk gereden waar prachtige nieuwe huizen stonden en 's avonds lekker relaxen.

See you!