GAMBIA 2008

29 april 2008

Dinsdag 29 april

Lekker geslapen! Vandaag naar Serekunda, naar de markt. Ik hou van gesnuffel en rondkijken op een markt. Julia en ik hebben beide oorbelletjes gekocht. We hadden er nog wel wat langer willen blijven maar we moesten naar een fotoshop. Zowel het fototoestel van Julia als die van mij waren kapot. Nene had thuis toen we een foto wilde maken het toestel van Julia op de grond laten vallen en zij kon er geen foto's meer mee maken. We hebben een uur in de auto moeten wachten ( ja,,,hier gaat alles nu eenmaal wat langzamer) alvoren Pa Lamien terugkwam en ook nog zonder resultaat, het fototoestel kon niet meer gemaakt worden.

Wat mijn toestel mankeerde weet ik niet, ik kwam er gisteren op het strand achter dat er een rare bruine streep doorliep en de foto's ook niet meer goed waren. Ik laat er wel in Nederland naar kijken. Gelukkig had ik een reservetoestel bij me, die wat ouder is.

Na de fotoshop gingen we een zus van opa Secka bezoeken. Een prachtig huis hadden ze en Julia en ik zijn op een geven moment naar buiten gegaan zodat ik een sigaretje kon roken (5 uur lang niet gerookt). Wij begrijpen hun taal toch niet.

Zoals gebruikelijk in hun cultuur 's middags mee-eten en heerlijke mango gegeten.Die zijn zo lekker!!!

Rond 16.30uur vertrokken en naar het strand gegaan voor een wandeling.

De avond weer op een relaxer manier op de veranda doorgebracht.

Hady heeft een zoon, Iridreza die in Old Jeshwang woont bij de familie en niet zoals Aysha en Abdoul in Nederland, we hebben samen nog even wat nagekletst.

See you!