GAMBIA 2008

30 april 2008 - Serrekunda, Gambia

Woensdag 30 april 2008

Julia en ik wilde weer graag naar de markt in Serekunda omdat we er gisteren maar even geweest waren.Nu hadden we hier meer tijd voor.Oblay zou met ons meegaan.

Onderweg kwamen we papa tegen en die bracht ons met de auto naar de markt, wat een mazzel!

Eerst een fotorolletje voor mijn oude fototoestel kopen maar na 4 winkels gehad te hebben zonk me al bijna de moed in de schoenen en was ik bang dat ik geen enkele foto meer kon maken van deze reis, toch wilde ik niet opgeven en zei tegen Oblay: dont give up en waarempel...bij de 5e winkel hadden we geluk en gelijk 2 rolletjes APS gekocht. We kunnen weer foto's maken.Yehhhh.!!!Nu naar de markt en we hebben heerlijk rondgeslenterd. Opnieuw oorbellen gekocht en voor mijn collega's en artsen een sleutelhanger. Ergens wat gedronken en verder rondgekeken en gelopen....heerlijk al die mensen en de drukte wat erbij hoort. Oblay was uiterst geduldig. Nadat we er genoeg van hadden met een taxi terug gegaan. Het werkt als volg:iedereen kan instappen en je betaalt 5 dalasi (15 cent) dit is dus erg goedkoop.Thuis gekomen, lekker beneji (als ik het goed schrijf) gegeten (beneji: gekruide rijst met wortel, aubergine,kool en vis....heerlijk!!!) Op bed in slaap gevallen en een heerlijk dutje gedaan.

Bijna iedere avond heb ik wel een gesprek met papa. Dit keer vertelde dat het goed is bij het opstaan in de morgen om eerst naar het gras te kijken en als dat er niet is, naar bomen kijken of struiken, als het maar groen is. Het zou erg goed voor je ogen zijn en zo kun je het brildragen uitstellen. Als je 's avonds je ogen en body moe zijn, neem je een lauwe douche en daar kanp je van op. Ik vind het erg leuk hoe de mensen in Afrika tegen dingen aankijken en hoe zij filosoferen. Heel bijzonder.Daarom vind ik het iedere keer weer leuk om naar deze man te luisteren.

See you!