Mali 2004

6 augustus 2004 - Bamako, Mali

In augustus 2004 hebben mijn toenmalige vriend en ik zijn familie bezocht in Bamako, de hoofdstad van Mali . Destijds. had ik alles in een schriftje  opgeschreven omdat je nog geen laptop had. Vandaar nu alles nog maar weer eens op mijn reislogger zetten.

Het begon met de visum. We moesten toen nog naar Brussel om het visum af te halen en dat hebben we in 2x moeten doen. De eerste keer was op 21 juli en wat bleek, Belgie had een nationale feestdag en alles bleek gesloten te zijn, een week later weer gegaan en onze visum afgehaald.

Alle kado's voor de familie zat in de koffer en op 6 augustus konden we met Royal air maroc vertrekken vanaf Schiphol. Het zou een lange reis worden want we moesten 5 uur wachten in Casablanca. 's Nachts om 3.20uur arriveerden we in Bamako en daar stond de vader van Buba ons op te wachten. Buba was in geen 4 jaar meer thuis geweest en het was dus een emotioneel moment voor die twee.

Jaccou, een vriend van Buba die ook in Nederland woont was ook in Mali en kwam ons ook van het vliegveld halen. Dat was leuk.

Kennis gemaakt met de vader en op weg naar ons voorlopige onderkomen die Aoua, een "zus"voor ons geregeld had.

Ik kwam de warmte in en dat was erg voelbaar, het was nog drukkend rond de klok van 4.30uur en m'n eerste cultuurshock was dat we binnen de compang binnen kwamen er om de hoek van de deur een man op een matras lag te slapen.

Het was de bewaker.

Ook binnen de woning was het drukkend warm, maar we waren erg moe en verlangde naar ons bed.

Spannend....voor mij de eerste keer in Afrika en ik zal er 6 weken blijven.

Ben benieuwd wat me allemaal te wachten staat.