Portugal/Algarve

8 januari 2017 - Balaia, Portugal

Zonneschijn in Portugal

Zondag 8 jan.2017 zijn we met ons vijven (moeder met 2 kinderen en hun vriendin en vriend) samen voor 6 dagen naar Portugal gegaan om er gezellig even met z'n allen eruit te gaan.

Aangekomen in Faro werden we meteen blij van de zon die heerlijk scheen en het was ook een aangename temperatuur. Wel even wat anders dan het koude Nederland.

De jas kon uit en met de shutllebus werden we naar ons hotel in het plaatsje Balaia gebracht. Hotel Alfagar II was een prachtig hotel en we hadden ruime schone kamers, met een eigen keuken die voorzien was van magnetron, oven, waterkoker en koffiezetapparaat. Borden en bestek was er ook. Wij hadden een appartement met een groot balkon . Nadat we geinstalleerd waren  zijn we naar een bar gegaan buiten het hotel (behoorde wel tot het hotel) en hebben heerlijk genoten van een drankje en even lekker genoten van de zon. 18 graden.

Er moest boodschappen gedaan worden en we gingen op pad naar de supermarkt waar flink inkopen werd gedaan met de nodige drankjes.

Daarna zijn we rond gaan lopen om de omgeving een beetje te verkennen. Bij het hotel zijn meerdere zwembaden met prachtig aangelegde tuinen. Buiten die tuinen kwamen we aan de zee en vanaf boven hadden we een mooi uitzicht die bestond uit rotsen en kliffen en omdat het tegen de avond liep zagen we ook een prachtige zonsondergang.

's Avonds bij het hotel heerlijk uit eten geweest en omdat de dag lang en vermoeiend was zijn we op tijd naar bed gegaan.