Yogjakarta

14 februari 2023 - Yogyakarta, Indonesië

Gisteravond nog lekker nasi goreng gegeten en een heerlijk vruchtendrnkje, echter ik weet de naam niet meer, In de loop van nacht werd Agnes ziek, beroerd en veel braken, tot vanmorgen toe, Geen idee hoe dit kwam, we hebben allebei hetzelfde gegeten, Dar was dus niet fijn, Gelukkig ging het wat later beter, We moesten vroeg op want om 7,45uur moesten we op het Gambir station zijn, De trein naar Yogjakarta vertrok om 8.45uur . Wat zo leuk was op het gambirstation was toen de trein in beweging kwam, het personeel war er werkte, allemaal op een rij ging staan (met hun rode kleding) en de hand op de borst een bescheiden groet naar de treinreizigers maakte, Zo leuk was dat om te zien.

We kwamen rond 15hr in Yogja aan en met de taxi naar het hotel gebracht, Het is warm maar goed uit te houden. Nadat we ons geïnstalleerd hadden werd het tijd om de omgeving te verkennen. De mensen zijn erg vriendelijk en vinden het prachtig dat ik nog wat Maleis kan praten. Bij een stalletje heb ik wat gegeten en vraag me niet wat het was, ik wilde het gewoon uitproberen. De vrouw wilde graag foto's van ons maken en dat hebben we toegestaan. Er zijn weinig toeristen. Op de achtergrond stond een mannetje ook stiekem een foto van ons te maken. Ik weet vd reis in 2016, ook in Indonesië dat het toen ook zo was, ach ...we zijn niet de jongste meer maar hier hebben we nog alle aandacht...haha!!!

Bij het verder wandelen ook nog een groepje jonge meiden ontmoet die ook zo graag met ons wilde praten en natuurlijk ook weer met ons op de foto,  Gelukkig gaat het met Agnes een stuk beter, we hebben noodlesoep voor haar gekocht want ze moet toch iets eten.

We hebben ook een zwembad bij ons hotel, dus morgenochtend een duik nemen, nu is het daar te laat voor, Yogja ademt een gezellige sfeer uit en morgen gaan we een en ander bezoeken.

Ik hoop dat het me nu lukt om wat foto's te plaatsen want ik heb mijn tablet meegenomen en weet nog niet precies hoe het werkt, Gisteren lukte het me niet om foto's te plaatsen en Marja is helaas niet in de buurt. Zij helpt mij altijd als ik er niet uitkomt maar nu moet ik het zelf uitfiedelen.  Ik doe mijn best en anders,,,,,,,helaas.

A&A

1. Marja Hulsebos:
    14 februari 2023
    Zie je wel dat je het kan, de foto’s zijn te zien💪🏻😉
  2. Annelies:
    14 februari 2023
    Ik weet niet hoe ik het gedaan hebt. Ben er meer dan een uur mee bezig geweest
  3. Ineke:
    14 februari 2023
    Foto’s plaatsen is zo te zien gelukt!
    Beterschap voor Agnes xxx
  4. Kitty:
    14 februari 2023
    Leuk om zo met jullie mee te reizen😃 geniet ervan!!
  5. Margo:
    14 februari 2023
    Wat leuk om mee te reizen. Hoop dat je zus morgen weer de oude is. Veel plezier
  6. Anita Hulsebos:
    14 februari 2023
    Heel veel plezier Annelies en Agnes.
    Groetjes van ons.
  7. Jola:
    14 februari 2023
    Fijn dat we mee mogen reizen❤️Leuk dat al die mensen samen met jullie op de foto willen. Twee van die mooie blonde meiden vinden ze leuk! Have fun 😘