Andalusie/Malaga

15 oktober 2014 - Málaga, Spanje

Vandaag naar Malaga.

We hebben de bus genomen die 5 min verwijderd was van App. Santa Clare.

Bij het busstation in Malaga uitstappen en dan is het nog wel zo'n 20 min lopen naar het centrum. Eerst maar eens beginnen met een terrasje en lekker wat drinken. Ook een lycakaart gekocht want mochten we elkaar kwijtraken dan konden we elkaar bellen. We hadden nl geen bereik in Malaga.

Na de koffie op weg naar het centrum en eerst eens wat rondgelopen en op zoek naar een informatiestent. Het weer is heerlijk met temperaturen van rond de 28 graden.

Inmiddels was het 1400uur en we hadden honger dus eerst nog maar even een hapje eten. Daarna hebben we de kathedraal bezocht, het was erg mooi van binnen met al die versieringen. Daarna naar Alcazaba. Ook dit was erg groot, de trappen van het theater bezocht en men was nog druk bezig met opgravingen.

Malaga is een leuke stad voor 1 dag, er is genoeg te bezichtingen aan museums, en nee we zijn niet naar het huis van Picasso geweest want je wordt wel heel erg moe van al dat geslenter.

Het was ook nog een heel stuk lopen naar het busstation maar al met al hebben we een gezellige dag gehad. De spanjaarden zijn vriendelijk, alleen jammer dat ze nauwelijks engels spreken.

Onze eerste echte dag in Andalusie zit erop, nu nog even lekker relaxen op onze kamer en dan slapen.