Setenil en Ronda

16 oktober 2014 - Setenil, Spanje

Met de auto door de bergen rijden, een uitdaging voor ons want dat hebben we nog niet eerder gedaan. Het was een prachtige route van 95km. Het landschap is heel mooi in Andalusie en we hebben een weg binnendoor genomen, heerlijk rustig en genieten van al het moois om ons heen. Rond 1300uur kwamen we aan in Setenil en ik was benieuwd naar onze grotwoning. Het lag in een prachtige straat waar de rotsen boven de huizen uitstaken en ze dienden tegelijkertijd als dak. Zoals je het ziet op internet zo ziet het er ook uit in werkelijkheid, het was een prachtig gezicht. We hadden een hele woning tot onze beschikking en het zag er allemaal heel netjes uit. De naam van de grotwoning is Casa Rural (E40 per nacht) Nadat we tapas hadden gegeten en nog koffie gedronken zijn we op zoek gegaan naar de bushalte. We wilden ook Ronda nog even meepikken en Setenil ligt op 30min rijden van Ronda. Jammer dat we maar een paar uurtjes hadden maar ik vond Ronda een gezellige plaats, de bekende Puente Nuevo bezocht wat erg mooi was, de arena van het stierenvechten gezien en nog waat rondgelopen alvorens we alweer terug moesten met de bus, want de laatste bus vertrekt om 18.00uur. Zelfs van de busrut hebben we enorm genoten, hoe zo'n bus zich soms door hele nauwe straatjes moet begeven , ik zou het doodeng vindeen maar het was wel schitterend om te zien en tevens kondn we weer lekker genieten van de mooie natuur.

's Avonds lekker uiteten geweest en dan is zo'n dag weer heel snel om.

Morgen naar Sevilla.

See you!