Sevilla

17 oktober 2014 - Sevilla, Spanje

Gisteravond nog heerlijk inktvis gegeten en vanmorgen kwamen we erachter dat er ook nog een dakterras was en daar nog een lekker bakje koffie gedronken alvorens we op weg gaan naar Sevilla.

Weer een prachtige rit door de bergen genomen en het laatste stukje de A92 en rond 14.15uur kwamen we op de goeie plek aan in Sevilla. Hier hebben we van David en Carline een kamer in hun flat gehuurd voor 3 dagen. David, van geboorte een amerikaan gaf ons uitleg en eind vd middag hebben we de bus gepakt die ons naar het centrum bracht. Je weet gelijk dat je in een grote drukke stad bent en gelukkig hadden we een plattegrond. Eerst zijn we op zoek gegaan naar de grote kathedraal, een impossant bouwwerk. We zijn naar binnen gegaan en het was erg mooi.

Het werd tijd om een hapje te eten en dus gingen we tapas eten. Aangezien ik geen grote eter ben is m'n buik dan ook al snel vol als een tapas hebt gegeten.

We kunnen er weer tegenaan. We liepen richting de rivier en er was een grote demomnstratie aan de gang, enkelen duizenden vnl. jongeren liepen over straat met op de achtergrond overal politie.Gelukkig was het een vreedzme demonstratie.

We kwamen bij de rivier een mooie toren tegen, the golden tower, uit de moorse tijd (12e eeuw) en hebben daar nog een wandeling gemaakt. Inmiddels is de avond gevallen maar het was nog altijd tond de 25 graden, heerlijk. Door de winkelstraten terug geslenterd naar de bus en weer naar ons voorlopig onderkomen.

Even een lekkere douche genomen en in de buurt nog wat gewandeld en iets te eten gehaald. Wat zo gezellig hier in Sevilla is maar ook in de rest van Andalusie is dat de mensen 's avonds gezellig bij elkaar gaan zitten en wat drinken. Jammer dat het weer dat in Holland niet toelaat maar ook al was het mooi weer, je ziet bij ons niet de oudjes 's avonds gezellig bij elkaar zitten babbelen, want ook babbelen kunnen die spanjaarden.

De dag is voor bij en we zijn moe en gaan slapen.

Morgen weer een nieuwe dag!

See you!