Sevilla/1

18 oktober 2014 - Sevilla, Spanje

Na het ontbijt vanmorgen zijn we weer met de bus naar het centrum van Sevilla gegaan. Vandaag willen we o.a. Alcazar bezoeken.

Het ligt net achter de kathedraal. Entree E10 en eenmaal binnen hebben we de mooie pilaren, geheel bewerkt uit de Moorse tijd gezien, erg mooi, er waren diverse ingangen waar je binnen een kijkje kon nemen en buiten kon je lekker wandelen in de prachtige tuin met bankje die uit mozaiiek waren gemaakt. We hebben daar zeker enkele uren rond gelopen en alles bekeken, het was de moeite waard.

Na Alcazar zijn we naar Santa Cruz geweest en hebben heerlijk gegeten bij Santa Crux restaurant (nou ja resturant!!!) Het was in ieder geval op aanraden van David (waar we de flat van hadden gehuurd) en het eten was echt lekker.

Eind vd middag zijn we naar de arena gegaan waar het stierengevecht plaatsvindt, niet schrikken hoor, we hebben geen stier gezien, laat staan een stierengevecht.

We kregen een rondleiding in de arena en alles wat samenhangt met het stierenvechten. Het was de moeite waard omdat wij Hollanders er wel van gehoord hebben en op tv weleens iets gezien hebben maar het is toch ook leuk om zo'n arena van binnen eens te bekijken. Het is echter totaal mijn ding niet, ik vind het maar een rare gebeurtenis en zielig voor deze stieren. Maar goed, we zijn in Andalusie en daar heerst een andere cultuur.

Ergens op een terarasje nog heerlijk cappucino gedronken, laarsjes gekocht in een schoenenzaak en nog wat rond gewandeld in de drukke winkelstraten van Sevilla alvorens we weer met de bus naar onze flat gingen. Je bent 's avonds wel moe van al dat geslenter en het weer was ook prachtig vandaag, 32 graden, heerlijk!!!

Ik ga douchen en nog even relaxen.

See you!!