Sevilla/2

19 oktober 2014 - Sevilla, Spanje

We zijn wakker en wederom met de bus naar Sevilla/centrum. Vandaag willen we plaza  de España bezoeken, een enorm paleis. Iedere dag gaan we alles te voet doen nadat we onderweg eerst een lekker bakkie cappucino gaan drinken op een terrasje. Lekker langs de rivier gewandeld en uiteindelijk bij het paleis aangekomen. Je wandelt eerst door een stuk van de tuin alvorens je bij het paleis komt. Het ziet er enorm groot uit en je krijgt het niet in een keer op de foto, (de foto's worden later geplaatst). We hebben helemaal rondgelopen, zagen prachtige bankjes bestaande uit mozaïek met op de achtergrond een plaatsnaam uit de omgeving en zo waren er tientallen van die bankjes en op de grond een kleine plattegrond, dit alles was gemaakt van mozaïek. We hebben enorm genoten van dit prachtige bouwwerk en heel veel foto's gemaakt.

Dorstig als we waren hebben we bij een stalletjes wat drinken gekocht en ergens in het park dit verobert en even uitgerust.

Dan stond ook nog de zuilen van Hercules op het programma maar eerst op zoek naar een vd vele eetgelegenheden en we kwamen uit bij een mexicaans restaurant, de tapa's en vis hadden we even genoeg van. Het was een prachtig restaurant geheel in Mexicaanse stijl en de wastafel boven bij de toiletten waren kleurig gemaakt van mozaïek, ook rondom de spiegels. We hebben hier heerlijk gegeten voor weinig geld (2 pers. E23) . Wat een genot en tegelijkertijd kwamen we weer een beetje bij. Je loopt ongemerkt er heel wat af.

Toen op zoek naar de 4 zuilen van Hercules, niet ver van het busstation. Het lag in een rustig gedeelte van de stad maar eenmaal daar aangekomen stelde dit niet veel voor. Het was er wel druk en dan maar lekker weer op een terrasje zitten.

Rond het avonduur zijn we terug gegaan naar onze flat, al met al waren we toch moe en het was warm. Een heerlijke douche genomen en wat relaxen. Daarna nog in onze wijk een flinke avondwandeling gemaakt alvorens we gingen slapen.

Dit was Sevilla en het is echt de moeite waard om hier naartoe te gaan, tenzij je niet tegel al die drukte kunt.

Morgen op weg naar Granada.

See you!!

Van reisblog naar fotoboek