BARCELONA, JANUARI 2016

20 januari 2016 - Barcelona, Spanje

Samen met mijn vriendin Carla hadden we besloten om een aantal dagen naar Barcelona te gaan. Ik had een vlucht incl. hotel geboekt voor een klein prijsje.

We vlogen met Ryanair om 16.10uur vanaf Eindhoven en kwamen om 18.20uur aan op het kleine vliegveld van Reus. Op het vliegveld in Eindhoven had Carla zoveel kleine flesjes bij zich en deze konden niet in het plastic zakje die ze gekregen had van de medewerkster ondanks dat ze alles keuig zelf in een plastic zakje had gestopt. Gevolg was dat ze de helft moest achterlaten en ik kon gewoon doorlopen, ik had ook dagcreme, bodylotion in mijn toilettas maar liet dat rustig zitten en ik had geen problemen. Carla natuurlijk wel...pech meid!!

Op vliegveld Reus belandt kwam er geen bus meer die naar station Sants in Barcelona ging ( de maatschappij was Hispano) Balen dus en nu moesten we eerst met bus 50 naar het centrum van Reus en vervolgens met de trein (Renfe) naar station Sants. Bus E3,00 en trein E 9.95. De busreis duurde 20 min. en de treinreis 1.30uur. In het vliegtuig zat Kristina naast ons, een meisje half amerikaans, half philipijns. Een leuke meid en ze wilde graag vanaf het vliegveld met ons meereizen. Geen probleem. Toen we een hele tijd op bus 50 moesten wachten ontmoette we Nan Lee, een heel leuk chinees meisje en de Braziliaanse moeder Maureen met haar dochter Alexia. Met z'n allen naar Barcelona, het werd gezellig. We hebben even een groepsapp gemaakt voor de terugreis op zondag en zouden elkaar op zaterdagavond even appen.

Vanuit station Sants moesten wij met de metro naar Monumental en ons hotel Acta Antibes lag er 300m vandaan. Al met al waren we er pas 's avonds om 22.00uur. Er ging dus veel tijd in het reizen zitten van Reus naar Barcelona.

Bij een supermarkt nog even water, een sapje en wat chips gekocht.

De hotelkamer zag er prima uit, erg schoon en voorzien van handdoeken.

Nu slapen en morgen Barcelona verkennen.