BARCELONA, JANUARI 2016

22 januari 2016 - Barcelona, Spanje

Vrijdag 22 januari

Tijdens het ontbijt bespraken we wat het programma van deze dag zou worden. Omdat er zoveel te zien is in Barcelona besloten we om de toeristische bus te nemen die ons langs alle highlights zou brengen, zo zouden we een goed beeld van Barcelona krijgen. Normaal gesproken doe ik dit nooit maar Carla had pijn in haar been en dat werd alsmaar erger. We hadden gisteren al gezien dat de bus bij la sagrada familia stopte en dat werd onze opstapplek. Er werd uitgelegd dat er 2 routes waren, west ,de groene route en oost was de rode route. Een kaartje kostte E28,00 wat best wel veel geld was maar ach hopelijk kregen we dan ook wat te zien. We lieten ons afzetten bij park Guell en dit park is echt de moeite waard om te bezoeken. Je hebt een gedeelte waar je moet betalen en een vrij entree naar het park. We kwamen gelijk bij een prachtig bouwwerk van Gaudi en hier waren spanjaarden flamingo muziek aan het spelen en daarbij dansten ze ook, erg leuk en gezellig om te zien. We hebben hier veel tijd doorgebracht en het was erg leuk om in het park te rond te wandelen. We konden op korte afstand nog meer bouwerken van Gaudi zien en die waren vooral bekleed met mozaïek, een lust voor het oog. ook van hieruit hadden we weer een prachtig gezicht op de stad, In de verte zagen we wederom la sagrada familia en bovenop de berg de kerk van Tibidabo, ook zagen we torre Agbar (die op een penis lijkt) boven de stad uitsteken. Het huis bekeken waar Gaudi 20 jaar gewoond heeft in het park en al met al was het hier goed vertoeven en de moeite waard. Tot onze verassing kwamen we de Braziliaanse moeder Maureen met haar dochter Alexia tegen in het park, even bij gebabbeld en wat foto's gemaakt van elkaar. Heel leuk.

We wilden met de bus naar Tibidabo maar dat lukte niet omdat ze daar bezig waren met werkzaamheden en dat vond ik wel jammer want ik had graag de mooie kerk bovenop de berg willen bekijken.

In de wijk even een kop capucino gedronken en daarna weer met de volgende bus verder gegaan. We kwamen wederom langs casa Batllo en casa Mila en bij nr. bushalte 16 zijn we overgestapt op de rode route. Het was inmiddels al ver in de namiddag en het begon fris te worden, zeker als je in het open gedeelte van de bus zit.

Vanuit Catalunya reden we richting Arc de Triomf en vervolgens naar Passeig de Columbus, een groot standbeeld van hem, daarna verder naar het Olympisch Station waar de grote fakkel stond die in 1992 tijdens de olympische spelen werd aangestoken. Een klein stukje van de tribune gezien maar omdat het inmiddels koud was zijn we nergens meer uitgestapt. De volgende 2 dagen konden we zelf nog weer beslissen wat we nader wilden bekijken. Langs het World Trade centrumen gereden en maakte geen indruk op ons en van daaruit naar de beroemde fontein die echter in januari niet verlicht werd in de avond. Jammer!!! dat moet erg mooi zijn. Carla is inmiddels beneden gaan zitten, ze had het erg koud in de openlucht in de bus maar ik bleef ondanks de kou wel zitten en wilde eigenlijk niets missen. De bus reed langs Placa Espanya. Ook kwamen we langs het voetbalstatidion van FC Barcelona maar hier heb ik niets van gezien want ik ben ook maar naar beneden gaan zitten in de bus, we kwamen ook aan het einde van de rit en dat was het centrum van Catalunya.

Het werd al met al een hele dag en ik moet zeggen dat we niet teleurgesteld werden door deze rit. Je krijgt nu een betere indruk van Barcelona en je krijgt toch ook veel te zien.

Tijd om wat warms te eten. Natuurlijk tapas maar dit restaurant was niet heel geweldig. De buik wel vol  gegeten.

Tijd om naar het hotel terug te gaan, een lekkere warme douche genomen en nog wat relaxen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade