BARCELONA, JANUARI 2016

23 januari 2016 - Barcelona, Spanje

Na het ontbijt zijn we op aanwijzing van de receptionist lopend naar de Arc de Triomf gegaan, een brede straat waar jongelui aan het skaten waren en mooie gebouwen langs de weg.De bedoeling was om de kathedraal te bezichtigen en een oud dametje wees ons de weg. We liepen door de nauwe straatjes en dit is ontzettend leuk om te doen. Je komt kleine winkeltjes tegen en je belandt op pleintjes en zo kwamen we bij een prachtig gebouw en wisten we niet wat dit was. Een gids die daar toevallig liep vertelde ons dat dit het concertgebouw was. Het gebouw was aan de buitenkant prachtig versierd en geleurd, een groot beeld pronkte op de hoek van het gebouw en we genoten enorm van dit schouwspel. Ik heb nergens gelezen hierover en het is zeker de moeite waard om dit te bezichtigen, het staat niet ver van de kathedraal.

Het werd tijd voor koffie en tegenover de kathedraal kon op een teras zitten, lekker in het zonnetje en met uitzicht op de kathedraal. Deze hebben we bekeken aan de buitenkant, je moest entreegeld betalen als je naar binnen wilde. Het zag er indrukwekkend uit en toen we rondom de kathedraal wilde lopen kwamen we terecht bij een optocht wat er eg gezellig uitzag. Stieren met hooiwagens erachter en andere kaaretjes, jammer dat we net iets te laat kwamen want het was eigenlijk ook alweer voorbij.

Al lopend door de nauwe straatjes kwamen we uit op Port Vell, de haven. Daar zagen we ook weer het standbeeld van Columbus en er waren veel mensen en alles zag er gezellig uit. Columbus nog maar eens van dichtbij bekeken en richting de brug even heerlijk genoten van het zonnetje, het was 16 graden...heerlijk toch!!

Op de kaart zagen we dat er een kabelbaan over het water ging en dat leek ons wel leuk omdat van bovenaf te zien hoe de haven eruit zag. Het leek niet ver maar toch liepen we de verkeerde kant op en uiteindelijk kwamen we richting Montjuic uit en daar is ook een kabelbaan maar die hadden we al genomen toen we het kasteel gingen bezoeken.

Dan maar weer terug en bij de haven nog maar eens gevraagd waar we naartoe moesten lopen. Nou...dat was dus nog een heel eind en het was om de haven heen lopen en dat kostte ons 40 min. Daar hadden we geen puf meer voor en dus ging dit niet door.

We zij een zijstraatje ingedoken en hebben op een pleinje wat gedronken en gegeten, het was daar ook weer gezellig, er waren muziekanten aan het spelen en vanuit het niets begon er een meisje te zingen die daar rondliep...en wat een stem!!! Prachtig!!!  En die gezelligheid wat je hier aantreft in Barcelona maakt het allemaal zo leuk. Heel relaxd.

Verder door de straatjes gelopen en we kwamen de Santa Maria kerk tegen, wat ook een een prachtige kerk is en hier konden we gratis naar binnen en dat hebben we natuurlijk ook gedaan. Het zag er indrukwekkend uit en we genoten van al het pracht en praal.

Toen we verder liepen kwamen we weer bij de Arc de Triomf uit en zodoende wisten we dat we niet ver van ons hotel waren. Op tijd waren we terug, moe maar een hele leuke dag gehad.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade