BARCELONA, JANUARI 2016

24 januari 2016 - Barcelona, Spanje

Onze laatste dag in Barcelona. Gisteravond even gekeken hoelaat de trein vertrok en we konden vanaf Passeig Gracia vertrekken ipv van eerst naar station Sants te gaan want die lag verder weg van ons hotel.

De koffer weer ingepakt en achtergelaten in het hotel want we hadden nog genoeg tijd om iets te doen. We wilden nog graag de binnenkant van La Sagrada Familia zien en op aanwijzing van een hollandse jongen die ook bij ons in het vliegtuig zat zijn we er lopend naar toe gegaan en het was ook dichtbij.

Kaartjes a E18,00 gekocht en er was geen lange wachtrij en na 15min konden we  naar binnen. De ramen die in verschillende felle kleuren waren was erg mooi om te zien. De grote pilaren naar het plafond zag er voor mij uit als palmbomen en mooie rozetten aan het plafond. We hebben rondgelopen en bewonderend gekeken naar alle motieven gekeken die er waren. Via een glas kon je naar beneden kijken en we zagen dat er een mis werd opgedragen. Je mocht er naartoe maar om halverwege daar bij te gaan zitten, hebben we niet gedaan. Nadat we al het moois hebben opgeslagen in ons geheugen moesten we terug omdat de trein om 13.30uur vertrok. Maar eerst raakte ik Carla kwijt in de kerk. Ze liep voor me en ik dacht dat ze met een boogje om de mensen de uitgang wel wist, ik liep voor het boogje langs naar de uitgang maar geen Carla meer te bekennen. Nou dan maar op zoek naar haar en natuurlijk is het geen uren zoeken en vonden we elkaar ook weer. Carla dacht dat de uitgang ergens anders was en kwam er natuurlijk achter dat daar geen uitgang is. Ze heeft totaal geen richtingssgevoel en zij zou harstikke verdwalen als ze het allemaal alleen uit moest zoeken. Soms was dat wel lachen.

De adapter van haar mobiel had ze ook nog in hotel laten liggen maar we moesten toch nog de koffer ophalen, dus dat geluk had ze. Toch verloren we hier tijd mee en toen we met de metro uitstapte op Passeig Gracia kon ik de trein ook niet zogauw vinden. Nadat een man ons uitlegde dat we naar de andere kant moesten (via de straat Passeig Gracia) waren we natuurlijk te laat voor de trein maar gelukkig ging er om 13.55uur ook een trein richting Reus. Nan kwam ook op het treinstation en samen reisden we naar Reus waar we Kristina, de moeder van Alexia ook weer tegen kwamen en de bus al klaar stond voor vertrek naar het vliegveld.

Gezellig met z'n allen koffie gedronken want we moesten toch nog wachten, een groepsfoto gemaakt en om 18.30uur vertrok het vliegtuig naar Eindhoven.

's Avonds om 22.30uur waren we weer thuis en keken we terug op een heel gezellige trip naar Barcelona.

Op naar de volgende stedentrip!! Wanneer?? dat zien we wel!!

Daag

Annelies