Cao Bang-Watervallen in Ban Gioc

10 april 2013 - Chongzuo, Vietnam

Om 7.30uur na een goede nacht te hebben geslapen op weg naar de watervallen in Ban Gioc. Weer een rit van bijna 4 uur en het weer klaart niets op, het is nu zelfs koud, ik schat een graad of 12..brr. Hopenlijk wordt dat in de loop van de dag nog wat beter.

Rond 1300uur kwamen we aan in Ban Gioc, de weg er naar toe was slecht en onderweg ook nog een lekke band gekregen die dus vervangen moest worden.In Ban Gioc eerst maar eens een luch veroberd, bij ons zou dat een hele warme maaltijd betekenen, zoveel te eten krijg je iedere keer. De meiden uit Israel waren nog steeds niet gezellig, een van de twee was af en toe nog wel sympathiek maar die andere was erg arrogant, dus van haar heb ik me al helemaal gedistanseerd anders was ik bang dat ik m'n mond open zou doen en haar erop aanspreken en ik was niet op zoek naar ruzie.

Er was ook een hele groep millitairen aan het eten in dit restaurant en na het eten pakte ieder een tandenstoker en daar zaten die mannekes allemaal tegelijk met een tandestoker in hun bekkie, hoe grappig kan iets zijn!

Het is me opgevallen dat de vietnamezen een enorm slecht gebit hebben, de oudjes zijn zo wie zo al vaak tandloos en de middelbare leeftijd had vaak ontzettende bruine tanden, ze schijnen veel betelnoten te eten en die veroorzaken de bruine kleur heb ik ergens gelezen.

Na de luch naar beneden om de watervallen te bekijken, ook deze waren weer mooi maar ik moest voorzichtig zijn met het schieten van de plaatjes want inmiddels was mijn batterij leeg van de camera en die van Marja ook praktisch en we waren de adapter vergeten mee te nemen. Onze mobiel is ons alternatief.

Het motregende inmiddels en ik had de badhandoek om me heen geslagen want ik had het behoorlijk koud terwijl ik een t-shirt met lange mouwen droeg en een trui maar het was niet genoeg.

Vanuit de watervallen naar Cao Bang toe om daar in een hotel te overnachten.

Bij aankomst in het hotel heb ik een heerlijke warme douche genomen om weer wat op te warmen. We hebben nog even een ommetje gemaakt in deze stad alvorens we gingen slapen.

Al met al viel deze dag een beetje tegen. Veel gereisd en alleen naar de watervallen geweest maar het weer zat ons ook tegen. Wel is de natuur hier weer prachtig in de bergen, de trapsgewijze rijstvelden is een prachtig plaatje om te zien.

Oeps iets vergeten: We zaten hier aan de chinese grens. Aan de overkant  van de rivier (bij de watervallen) had je China, we zaten echt in het uiterste noord-oosten dus aan de chinese grens. Wat een kilometers hebben we al gemaakt zeg!!!!

See you!