Lang Son-Hanoi

11 april 2013 - Lang Son, Vietnam

Zijn we weer!

Nog steeds erg koud! en op weg naar Lang Son waar we alleen een luch zullen nemen en even een markt bezoeken.

De reisleider was een heel lief ventje maar heeft nog wel wat te leren. Ik mis de informatie onderweg: welke etni wonen er hier bv, ik weet dat er verschillende etni in het noord-oosten wonen en het reisburo had ook gezegd dat we naar een dorp zouden gaan om etni te bezoeken maar onze reisleider heeft hier met geen woord overgesproken en later heb ik hem hierover ook aangesproken maar volgens hem was dat niet de bedoeling. Ook waren ze iedere keer de weg kwijt en moest de richting nagevraagd worden, het hotel konden ze niet direkt vinden terwijl de reisleider vertelde dat hij 3x per maand naar dit gebied ging.Jaja...geloof er niets van!!

Ze spellen je maar wat op de mouw maar het was volgens mij voor hem ook zijn eerste tripje en ja...je kunt er moeilijk over gaan doen maar dat heeft geen zin. Deze trip viel achteraf toch wat tegen en natuurlijk heeft het weer ook niet mee gewerkt, want dat is ook belangrijk. De wegen waren ook erg slecht, we zijn veel en lang door elkaar geschudt en je schiet dan ook niet op.Vaak konden we niet harder dan 20 a 30km per uur rijden.

Toch zijn de vietnamezen veel wegen aan het bouwen en over een paar jaar zal het  dan ook wel een stuk verbeterd zijn.

Goed ...rond 1200uur in Lang Son aangekomen, gegeten en de eenvoudige markt en wat winkels afgelopen en daarna op weg terug naar Hanoi.

Vandaag geen foto's erbij want de batterijen zijn leeg vd camera's, nu enkel wat foto's gemaakt met de mobiel maar de adapter had ik hiervan helemaal niet meegenomen, had ik niet op gerekend.

In Hanoi nog ergens even een lekkere cappucino genomen en naar het hotel gegaan want morgen gaan we weer op pad voor 3 dagen naar Halong Bay en Cat Ba. Ben benieuwd!

Bij aankomst in ons hotel bleek er waterschade te zijn en werden we onder gebracht in een ander hotel van hen wat nog beter was.We hoefden toch niets in te pakken en de taxi bracht ons weg op kosten van het hotel. Niet erg dus!

See you!

1. Ineke:
    11 april 2013
    Hoiiiii

Geweldig leuk, al die verhalen en mooie foto's weer!
    Wel wat anders dan ons schriftje van vroeger hé :-)
    Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel kilometers jullie al door het land gereden en gevlogen hebben.
    Geniet er nog van, dikke knuffel uit Deventer x
  2. Agnes:
    12 april 2013
    hai
    Heb zojuist pas de blogs pas doorgestuurd gekregen en net gelezen.Prachtige reisverhalen, geniet er met volle teugen van!!
    "take care" Gr. Agnes