Halong Bai en Cat Ba eilanden

12 april 2013 - Nam Định, Vietnam

Nou...we zijn weer in Hanoi, terug van een driedaagse reis naar Noord-Oost Vietnam.

Wederom dank voor de reacties, heel leuk om te lezen en Ine...het schriftje ligt inderdaad achter ons!!

Dag 1. Halong Bai (op de lijst van Unesco).

Rond 8.00uur vertrokken met de bus op weg naar Halong Bai, het duurt altijd even voordat je  de stad uit bent (uurtje). De reis neemt 4 uur in beslag over +/- 175km.

Gelukkig is het weer hier weer een stuk beter, nog wel bewolkt maar wel veel aangenamer.

Onderweg een pitstop gemaakt bij een bedrijf waar enorm veel beelden stonden, van beren, olifanten, meubels en abstracte beelden. Sommige wel 2 meter lang.

De steen komt uit de bergen en worden verwerkt en gepolijst tot beelden bij dit bedrijf.

Effe gauw de toilet bezoeken, een kopje cappucino drinken en dan weer de bus in.

Rond 12.30uur kwamen we in Halong Bay aan en Marja en ik werden in een andere groep ingedeeld en daar troffen we het duitse stel weer aan die we ook in de Mekong Delta reeds hadden ontmoet. Gelijk natuurlijk onze ervaringen uitwisselen en we gingen aan boord op  een kleine kajuit die ons vervolgens naar de grotere boot zou brengen.

De komende nacht zouden we op de boot doorbrengen en de hut beviel ons goed. Het was ook voorzien van een nette douche met een grote douchekop, heerlijk!!!

Nadat we ons geinstalleerd hadden, konden we gelijk aan tafel voor de lunch die natuurlijk weer heerlijk smaakte.

Na een tijdje zag je de eerste rotsen uit het water steken en wat verderop nog veel meer, wat een adembenemend gezicht is dit. Grote stukken rotsen steken overal uit het water, bootjes die er varen, wat mooi, wat mooi....wat mooi!!! Zelfs de foto's halen het er niet bij!! Dit was weer dus echt genieten en wat heb ik veel foto's gemaakt hiervan, iedere keer vindt je een andere rots weer mooi of de ligging ervan.

Bovenop het dek van de boot stonden ligbedden en hoewel de zon probeerde door te breken werd het toch warm.

Het volgende was een bezoek aan een grot en ook deze grot was enorm groot en indrukwekkend, al die verschillende vormen geeft een prachtig plaatje, dus ook hier weer veel foto's gemaakt.

Tijd voor kayakken! Ik had het nog niet eerder gedaan, wel in een bootje geroeid maar kayakken nog niet en het was enorm leuk, echter ik werd behoorlijk nat en dit was mijn enige lange broek die ik bij me had, behalve een korte broek nog. Gelukkig heb ik hier ook weer een oplossing voor gevonden.

Marja en ik hebben een klein uurtje rondgedobbeld en daarna moesten we weer aan boord.

De korte broek maar aangetrokken 's avonds omdat de andere moest drogen bij de ketel van de boot en nog een lekker diner gehad.

De buitenlucht maakt je ook slaperig!

Zoo....see you!