Halong Bai en Cat Ba eilanden

13 april 2013 - Cat Ba Island, Vietnam

Dag 2  Cat Ba

Allereerst naar een parelmuseum waar uitleg gegeven werd hoe zo'n parelproces in z'n werk gaat en

hoe de parel er uiteindelijk  eruit komt te zien. Je 2 hebt verschillende  soorten parels, zwart en wit maar er zijn  ook groot en kleine parels.

Nou...een mooi ringetje met een parel erin....hmmmm....of een paar oorbellen...

niet gek toch!!! hoeft niet eens een heel snoer te zijn,  maar ja....dat geld hebben we er niet voor, dus hebben we alleen gekeken.

Hierna moesten we overstappen op een andere boot en gingen we naar Monkey island, waar de aapjes zijn. Ze lopen hier gewoon in het rond maar we mochten er niet te dicht bij komen want ze konden ook erg aggressief zijn. Ik heb een goeie zoom op de camera dus van dichtbij fotograveren moet dan ook lukken. Ik zag er eentje in de boom met een broek die hij ongetwijfeld van een toerist gejat heeft en hij was er druk mee aan het spelen.

Op hetzelfde eilandje konden we gaan hiken.....ik heb 10 meter omhoog kunnen redden maar dan gaat het van stap hier rotsblok en stap daar rotsblok en dat vind ik zo eng omdat het zo ongelijk is. In het Dogon gebied in Afrika heb ik dit ook meegemaakt en ik voelde m'n hart na die 10 meter al in m'n keel en dacht....teruggaan voordat ik geen stap meer durf te zetten.Het is zo ongelijk, stijl en ik ben alleen maar bezig te kijken waar ik moet stappen en vind het alsmaar enger vinden.Niks voor mij maar....

toch moedig van mij om het te proberen, nietwaar!!!! hahaha! zei de held!

Het werd tijd om het eiland Nam Cat op te zoeken, waar we de nacht in een bungelow gaan doorbrengen.Ben benieuwd.

Joooo.....krijgen we toch weer zo'n gigantisch mooi plekje, het komt zo uit een reisgids. Via een bruggetje komt je op het kleine strand en waar de bungelow's ook staan en het uitzicht vanaf de bungelow is schitterend.

Nou...hier slapen de komende nacht lukt wel!

Nadat we geinstalleerd waren gingen Marja, een Brit en ik op weg naar de plaats Cat Ba waar we zouden gaan fietsen, een paar anderen gingen een motortoer maken.

De Brit, een oudere maar jofele man wilde ook wel fietsen en mocht met ons mee.

We hadden pas een paar honderd meter gefietst toen die man over een ongelijk gedeelte vd weg viel en met zijn ribben op een stuk ijzer die aan de zijkant van de weg lag terecht kwam.

Even schrikken natuurlijk en hij had best wel even flinke pijn maar de dappere kerel ging toch verder met ons mee. We moesten wel om hem lachen want hij wist met geen mogelijkheid hoe hij toch weer op de fiets moest klimmen, wat een gestuntel. Wat voor ons Nederlanders toch zo gewoon is, des te moeilijke voor een buitenlander die niet gewend is om te fietsen.

Halverwege de toer haakte hij toch af en ik op een gegeven moment ook want het werd me te steil en kwam niet meer vooruit. Dan maar aan de koffie en daarna terug naar het eiland waar de bungelow was.

We hebben een gezellig contact met het duitse stel en ook met een nederlands stel uit Delft. Trouwens de hele groep (15 mensen) is leuk, er zijn ook 4 meiden uit Australie die erg leuk waren.

Zo...dit was dag 2.

See you!

1. Theo:
    14 april 2013
    Kannst Du dein Deutsch mal wieder gut üben, nichtwahr?
    Viel spaß, Liebe Gruß...