Cat Ba-Hanoi

14 april 2013 - Cat Ba Island, Vietnam

Dag 3.

De bungelow muren waren wel vlinterdun. We konden nog net niet horen wat de buren exact zeiden maar verder hoorde we ze praten en lopen. We hadden ook nog geen warm water, dus dat werd een beetje poedelen en voor de rest maar denken dat je schoon genoeg bent. Je kunt het hier nu eenmaal niet zo nauw nemen en dat is ook helemaal niet erg.

Vietnam is verder een behoorlijk schoon land, de afval wordt opgeruimd en vandaag langs de kant van de weg zag ik ook een afvalberg.Onze bedden waren altijd schoon, de toilet en doucheruimte ook.

Na het ontbijt gingen we van het eiland af en volgens ons programma zouden we Bay tu Long aandoen. Dit eiland had ik boven Halong Bai verkozen vanwege het toerisme maar vietnamezen spiegelen je soms ook maar wat voor en ach....we nemen het maar zoals het is, we zijn tenslotte hun gast! Je gaat met je eigen boot en dus kom je al die toeristen verder ook niet tegen, er zijn meerdere eilandjes en water is er ook genoeg, dus het viel erg mee. Ik hou nou eenmaal niet van teveel toeristen om me heen.

Op de boot hebben we nog een kookles gehad in spring rolls, de vietnamese loepia die je op vele manieren kunt bereiden. Denk hierbij aan vegetarisch, varkensvlees, kippevlees of vis springrolls.

De saus die erbij geserveerd wordt maakt het dat de loepia erg smakelijk wordt. Even later kwamen we de oude Britse man ook weer tegen en het viel nog mee met de pijn in zijn ribben. Hij had paracetamol gebruikt.

Nog heerlijk boven op het dek gelegen met een boek en inmiddels werd het ook warm, de korte broek aan!

Terug in de haven afscheid van het duitse stel genomen en van onze eigen nederlanders en ieder van ons zette hun reis voort, wat voor ons betekende om met de bus terug te gaan naar Hanoi.

Rond 17.30uur terug in ons hotel en nu wel een lekkere warme douche kunnen nemen. Nog even ergens een hapje wezen eten aan de straat op de minikrukjes en nog even wat rond gewandeld met een laatste bakkie er achteraan en nu alweer een paar uur bezig om alles op te schrijven.

De laatste dagen gaan nu in. Morgen nog een dag in Hanoi en dinsdag met een binnenlandse vlucht terug naar Ho Chi Minh en vervolgens woensdagavond met de vlucht terug naar Dubai en hopenlijk donderdag in de loop van de dag weer terug op Schiphol.

Het is eigenlijk allemaal te snel gegaan.

Maarrrrrr......we hebben nog een paar dagen, dus nog effe genieten van die laatste dagen.

See you!

1. Els bugel:
    14 april 2013
    geniet nog even heel hard van de laatste dagen!
    en daarna een goede terugreis.
    heb genoten van je avonturen.
    groeten, els
  2. Ineke:
    14 april 2013
    Heerlijke verhalen weer gelezen vandaag, dank je wel Annelies voor het meegenieten! Groetjes uit een WARM Deventer