DA LAT

31 maart 2013 - Da Lat, Vietnam

Alleerst dank voor jullie leuke reacties!

Vanmiddag zijn we na een busreis van 6 uur aangekomen in Da Lat, een leuke

plaats +/- 300km ten noorden van HCM/Saigon in Centraal Vietnam.

Gisteravond flink aan het klungelen geweest om wat foto's erop te krijgen maar

ik was blijkbaar te moe rond middennacht en dus kregen jullie een foto behorende

tot Bob Marley te zien wat nergens op slaat....tja..foutje zullen we maar zeggen.

Op internet had ik  een goede busmaatschappy gevonden, genaamd Phuong Trang en inderdaad met veel conform, een verfrissingsdoekje erbij en een flesje water. Buiten was het nog steeds rond de 36 graden en erg benauwd maar we

gaan nu naar de highlands van Vietnam en dus de bergen in en dat betekent dat het hier ook wat frisser is.

Rond 1600uur kwamen we in hotel Dau Au aan die we in de bus op lonely planet hadden uitgezocht. Een prachtige grote kamer met 2 grote 1 persoonsbedden, een balkon en badkamer en dat voor $17, +/- E14-a E15 voor 2 personen misschien snappen jullie nu een beetje waarom we zo ver gaan op vakantie....hahahaha!!!!

Gelijk hebben we contact gezocht met de motormuizen (Easyriders)en mr. Mo kwam naar ons hotel om het een en ander uit te leggen. Mijn planning was 4 dagen maar Marja liet weten dat ze een beetje bang was op een motor (ooit een ongeluk hiermee gehad) maar ik heb haar kunnen overhalen en ipv 4 dagen maken we nu een tour van 3 dagen. Van Da Lat -Hoi An in 4 dagen was ook  te kort volgens Mr. Mo, je had tenminste 6 dagen nodig en dus hebben we de route aangepast en komen we over 3 dagen aan in Nha Trang.

Morgenochtend om 8.00uur staan ze met z'n tweeen op de stoep van ons hotel.

Ik heb er zin in!!

's Avonds nog even door de stad geslenterd, er was een levendige markt en dat is in dit soort landen altijd zo gezellig. We hebben ergens een lekker hapje eten genomen en dan zit je op die kinderkrukjes want je wilt niet weten hoe klein en tenger die vietnamezen zijn, wij zijn er echt reuzen bij.

Goed ...ik hou het voor vandaag gezien! Ik ga nog even proberen of ik een paar foto's vd Mekong kan plaatsen en anders ...jammer dan!!!

See you!

1. Ineke:
    31 maart 2013
    Ha die Annelies
    Leuk weer te lezen! Jammer dat het niet zo lukt met de foto's, ben nu wel errug nieuwsgierig hoe het er uit ziet allemaal! Nou wie weet gaat het nog lukken. Hier is het nog steeds koud met zo nu en dan wat sneeuw :-( xxxxxxxxx
  2. Theo:
    1 april 2013
    Hoi Annelies. Geweldig om te lezen wat jullie allemaal beleven. Erg leuk. Hoop dat het lukt met de foto's. Enjoy!...X
  3. Els bugel:
    1 april 2013
    Hallo Annelies en Marja
    Fijn dat jullie er zo van genieten, het klinkt allemaal erg leuk
    (maar warm..) jullie zien wel veel op deze manier met de motormuizen, dapper hoor!
    Veel plezier verder, ik lees je mails graag.. groeten, els