Easy Riders 3

3 april 2013 - Hon Son, Kien Giang Province, Vietnam, Vietnam

Dank voor al jullie leuke reacties, erg leuk om te lezen!                               Vanmorgen eerst besproken dat we het bij 3 dagen wilde houden ipv van 6 dagen. (bij dag 2 staat 67 dagen maar dit is natuurlijk fout).

We vonden 6 dagen toch wel wat teveel om op een motor te zitten en het zou ons programma ook in de war schoppen want nu verliezen we al een dag en we willen ook graag het noorden kunnen bekijken.

Oke we zijn onderweg met de motormuizen en ik heb bemerkt dat de foto's van dag 3 ook al bij dag 2 verwerkt zijn maar dat moeten jullie mij maar vergeven.

We gingen eerst naar een cacaoplantage en dus zijn we daar gisteren niet geweest. De grote noten, ze zien er een beetje als een kokosnoot uit, echter zonder draden en wat kleiner en kaal. Er zitten veel cacaobonen in zo'n noot.

Daarna hebben we een heel eind gereden want vandaag moesten we ruim 200km afleggen en soms voel je je kont al snel ondanks dat ik verder heel comfortabel kon zitten.

We bezochten een cashewfabriek en het verwerken werd door dames gedaan. Het was er erg warm binnen, ze droegen handschoenen omdat er toch wat gif aan de omhulsels zit, ook werden er monddoekjes gedragen. Het was een mooi proces om te zien en na afloop hebben we wat versgebrande cashewnoten gekocht voor onderweg, heerlijk waren ze!

Verder nog een peperplantage bezocht, rijstpapier waarvan noedels gemaakt werden en een plantage waar rietstengels werden gebouwd.

Eerder in de Mekong hebben we al een keertje rietsuiker gedronken, weet je dat dit pure sap erg lekker is. ik kende het al van Egypte.

Tegen 1700uur kwamen we aan op een klein eilandje zo'n 15km van Nha Trang aan. De motormuizen vertelde dat dit een mooi rustig eilandje was en dat hadden we liever dan de drukke badplaats Nha Trang waar ook nogeens veel Russen verblijven. Dus liever even de rust opzoeken.

Nog even onze ervaringen in het boekje van Mr. Mo te hebben geschreven en Mr. Quyin en hun verteld dat het 3 fantastische dagen waren geweest.

We zitten nu in een prachtige bungelow aan zee,even wat luxe. Een mooie veranda erbij met ligstoelen en nog een tafeltje met 2 stoelen erbij.Wat mooi is het hier ook weer, de uitkijk direct op zee met hun bootjes. Zo een plaatje uit een reisgids.

Lekker douchen en rond 18.30uur eten tesamen met 2 zwitsers, een koppel uit Zweden en een koppel uit Duitsland. Het werd een gezellige avond met uitwisselingen die we hebben meegemaakt tot nu toe.

Er was een jongen uit Zwitserland die helemaal vanuit Hanoi kwam fietsen en hij zit hier al behoorlijk zuidelijk in het land. Zo....heel knap!!!! ik hou het na 10km al voor gezien.

De eigenaar van het hotel is een Kroaat die jarenlang in Zwitserland heeft gewoond en nu alweer 17 jr. in Vietnam en getrouwd met een vietnamese vrouw die 45 jr. jonger is. Hijzelf is 86jr. maar spreekt goed Engels, Frans en Vietnamees.en het is ook een lief mannetje.

We gaan meestal 's avonds op tijd naar bed want we zijn ook vroeg wakker in de morgen. Tot dusver de 3-daagse toer met de Easyriders. Morgen een rustdag en dan rond 19.00uur met de slaapbus naar Hoi-An en die rit duurt 12uur.

Tot over een paar dagen!

See you.

1. Theo:
    Hoi Annelies.
    Geweldig idee deze blog. Door de foto's kun je je nu een beeld vormen bij de geschreven belevenissen. Veel plezier! X
  2. Ineke:
    4 april 2013
    Wat een belevenissen weer op 1 dag. Nou zo'n dag rust is wel lekker om een beetje bij te komen van al die indrukken, lijkt mij.
    Hier wordt het weer ook wat beter Annelies. 's Nachts net geen nachtvorst meer en in het weekend misschien wel 9 graden!!!! ;-) Tegen dat jullie thuis komen is het hier lente xxx Ineke
  3. Gertie Mulder:
    4 april 2013
    Annelies, wat een reis! Ik zie je zo een paar maanden daar blijven vanwege het prachtige land. Leuk al de verhalen en foto's. Groetjes, Gertie
  4. Els Van der Tol:
    4 april 2013
    Ha Annelies. Heb weer even tijd gehad om alle verhalen te lezen en de geweldige foto s te bekijken. Ziet er heel indrukwekkend uit. Lekker even een rustdag gehad zodat jullie er weer tegen aan kunnen voor het volgende avontuur. Geniet ze en groetjes van Els