Fantastisch Istanbul

5 maart 2015 - Istanbul, Turkije

Gelijk al de vlucht gemist in Eindhoven. Een en al stress dus.

Samen met mijn vriendin Joze zouden we voor 5 dagen naar Istanbul gaan. Om 3.30uur de wekker gezet en deze stond ook nog 20 min. voor (om rustig bij te komen) Ik lig in bed om nog wat tv te kijken en dacht:"nog effe voor de zekerheid checken"en heb toen waarschijnlijk het alarmknopje uit gezet, een andere verklaring heb ik er niet voor. Rond 5.30uur staat Herman, de man van Joze aan de deur te bonken. Ze hadden al een aantal keren gebeld en dachten dat er misschien iets gebeurd was.Nee, ik had me verslapen!!!

In 2 minten had ik de kleren aan, koffer was gelukkig al ingepakt en gezicht gepoedeld en wegwezen om Joze op te halen in Apeldoorn. Ik had om 6.00uur afgesproken op de parkeerplaats in Eindhoven en we zouden met de shutlebus naar de ingang van het vliegveld gebracht worden maar dan moet je niet om 7.00uur aankomen. De afstand naar Eindhoven betrof 113 km en onderweg naar Transavia gebeld met de melding dat het erom zou spannen of we wel op tijd zouden zijn. De gate zou om 6.50uur dicht gan en vertrek was 7.20uur.

Na even de parkeerplaats te hebben moeten zoeken kwamen we om 7.20uur aan op het vliegveld en natuurlijk te laat. Wat een stress en boosheid bij mij, mijn vriendin was door mij ook de dupe ervan geworden. De tranen sprongen in m'n ogen maar gelukkig nam Joze het erg sportief op en bleef rustig. eerst maar naar de info balie. Die middag ging er nog om 15.30uur een vlucht naar Istanbul. Kosten 2 personen enkele reis E240.

eerst bijkomen en we gingen een kop koffie halen om te bespreken wat we zouden gaan doen.

Besloten om vanuit Amsterdam te gaan want we hebben ons toch verheugd op dit reisje en je moet er toch niet aan denken om een dag later weer aan het werk te gaan omdat je niet gaat.

Terug naar Apeldoorn en vandaar uit de trein genomen naar Amsterdan en toen toch vertrokken om 15.30uur met Transavia.

Rond 20.00uur (ipv 11.30uur) aangekomen in Istanbul. Ik had via internet een shutllebus gereserveerd (E10,00 pp) want omdat alles nog  onbekend is, vonden we dit beter, de afstand naar ons Hotel (Dedem Boutique Hotel) was ook nog een rit van anderhalf uur (vanaf Sahiba Gokcen).

Het was wachten op nog een stel en dat duurde toch wel even maar rond 22.15uur waren we dan toch gearriveerd in ons hotel. Koffie gedronken, douchen en slapen.

Pffff....wat een stressochtend maar blij dat we gegaan zijn.

Tot morgen