Fantastisch Istanbul

9 maart 2015 - Istanbul, Turkije

Maandag 9 maart

Onze laatste dag alweer. Nadat we ons koffertje hebben ingepakt en achter gelaten hebben in het hotel (we vliegen pas in de avond) zijn we voor het eerst met de metro naar de Galatabrug gegaan. Metro TL4 (maakt niet uit waar je uitstapt)

Vanaf de Galatabrug liep de route eerst naar Chiangir, een wijk in het europese gedeelte. Het liep behoorlijk stijl omhoog en daarna ook nog eens een aantal trappen en pffff....gehaald. Dan moet je toch eerst een lekker bakkie koffie drinken en dat hebben we ook gedaan. Dan op weg naar het Taksimplein. Midden op het Taksimplein zie je een standbeeld van allerlei millitairen en het bekende toeristische treintje stond er ook. Verder heeft het Taksimplein niet veel indruk op mij gemaakt en gingen we op weg naar de bekende Istiklal Ceddes straat en is alleen toegankelijk voor voetgangers. Je vind hier veel winkels met kleding, sieraden, restaurants en bioscopen. Ook de Nederlandse ambassade kwamen we hier tegen, de straat zelf heeft geen indruk op mij gemaakt, het is hetzelfde als bij ons de kalverstraat.

Aan deze straat staat ook een Basiliek en die hebben we wel bezocht, een mooie Basiliek, zowel van de buitenkant als de binnenkant.

Daarna een andere straat ingeslagen en deze was veel gezellige. We kwamen uit bij de Galata toren maar zijn niet naar boven geweest voor het uitzicht.

Al lopend kwamen we weer uit bij de Galatabrug en hebben daar in een restaurant een lekker broodje makreel gegeten.

Terug naar ons hotel om onze koffers op te halen. Met de metro naar de Galatabrug, met de ferry naar de overkant in Kadikoy en met de bus(5TL) naar het vliegveld. Om 23.00 uur waren we terug in Eindhoven.

Het waren prachtige dagen in Istanbul en zeer de moeite waard om te bezoeken.

Wij raden het ten zeerste aan.

Tot mijn volgende reis