Londen, dag 1

13 augustus 2015 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Donderdag 13 augustus 2015.

Samen met mijn dochter 3 dagen naar Londen. De wekker liep vroeg af: 4.45uur en om 5.40uur stapten we in de auto richting Eindhoven. Ik wist nog precies waar de parkeerplaats was, omdat in in maart jl toen we naar Istanbul gingen de vlucht gemist had omdat "IK" me had verslapen. Nu gelukkig niet.

Om 8.00uur landde we op vliegveld Stansted met Ryanair. Bustickets geregeld voor Stratford en daarna met de DLR naar South Quay waar we een kamer hadden gehuurd.Voor zover ik weet zal ik helemaal onderaan de kosten vermelden die we hebben gemaakt zodat andere reizigers hier misschien wat aan hebben.Het huis van de chinese dame Jane lag 5 min. lopen van het station, lekker dichtbij dus.Van mijn nichtje heb ik 2 oysterkaarten gekregen, welliswaar 2 jr. oud maar we konden het gewoon opnieuw opwaderen op het station in Stratford.

Als eerste zijn we met de tube (ondergrondse) naar de Tower of Londen gegaan, tot de 17e eeuw een koninglijk paleis, vervolgens tot 1820 een gevangenis. Nu zijn hier de kroonjuwelen te bezichtingen. Het is een indrukwekkend gebouw.

De Towerbridge ligt er vlak achter en we vonden het een prachtige brug, in de binnenste toren is een een museum gevestigd.Daarna St.Paul's kathedraal bezocht en wederom een fantastisch bouwwerk en op een na het grootste kathedraal van Europa. We zijn er helemaal omheen gelopen en via een ingang even naar binnen gegaan om te kijken hoe het eruit zag.Je kon deze kathedraal bezichtigen van binnen maar dat hebben we niet gedaan, de entreeprijzen zijn erg hoog, maar ook van buitenaf is het echt genieten.En dan die rode  Londense telefooncellen die je overal buiten tegenkomt, wij vonden het uniek.

Nadat we even wat hebben gedronken op een terasje (of schrijf je dit nu met dubbel rr?) afijn...gingen we op weg naar China Town, dit is een levendige maar drukke wijk en we zien veel chinese winkeltjes, kraampjes waar je van alles kunt kopen, vooral etenswaren, restaurantjes en noem maar op. Een gezellige sfeer hing hier en we zijn  hier diverse straatjes ingelopen en genoten van al wat er aanwezig was. Hier hebben we onze honger gestild met een hapje eten en omdat we inmiddels doodmoe waren, zijn we terug gegaan naar onze kamer in South Quay. Het was een lange dag en we hadden behoefte aan slaap.

See you!