Londen, dag 2

14 augustus 2015 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Vrijdag 14 augustus 2015

Mijn zoon wilde graag een voetbalshirt van Will Mall..??...nooit van gehoord!! Opgezocht en nadat we eerst met de tube moesten kwam er ook nog eens een busritje achteraan. Maar wij vonden dit niet erg want zo zagen we weer een stukje van Londen en het voetbalstadion lag ergens buiten alle highlights, het was dus geen straf, alleen wel hopen dat we niet teveel moesten zoeken.

Vanaf de stop met de bus was het amper 5 min. lopen en kwamen we bij de sportwinkel en hebben een shirt gekocht voor mijn zoon, hij ook weer blij. Nog even bij het stadion wezen kijken en het was nog een groot stadion ook maar zowel mijn dochter als ik hadden nog nooit van deze naam gehoord.

Nu naar de beroemde winkel HARRODS. Je waant je in een museum. Van enorme luxe tot aan kitch toe met 300 afdelingen en wanneer je de prijskaartjes ziet, de ogen gaan tollen, zo duur soms, maar erg leuk en ook mooi om te zien. Het was een en al luxe.

We besloten om naar Oxfortstreet te gaan, een 3 km lange winkelstraat en ja...we houden allebeid ook van shoppen. Eens kijken hoe de prijzen hier liggen.Het was een gezellige drukte en zijn verschillende winkels binnen gegaan en zowaar ook nog wat gekocht en nee....niet bij H&M die je overal tegenkomt.

We kwamen een Disneywinkel tegen en zijn hier naar binnen gegaan...lachen!!!Allereerst die kleine kinderen die er rondliepen  en die zo genoten (mijn dochter is inmiddels 30jr en kun je dus niet meer klein noemen  haha) We zagen prinsessenkleding, Goofy in het groot en zowaar een (nep)gouden koets van Assepoester, hier mocht je inzitten voor een foto....leuk hoor!! Dat je als volwassenen ook hier van kunt genieten.M'n dochter zei tegen me dat als we een M&M winkel tegenkwamen dat ik het haar moest zeggen want daar wilde ze naar binnen en zowaar kwamen er er een tegen, dus wij naar binnen. De winkel bestond uit 3 verdiepingen en je kon zag er alleen maar M&M's. Pluche m&m's, grote poppen M&M's en heel veel kokers waar allerlei kleuren M&M's in zaten en die kon je dan in een zak vullen om vervolgens af te rekenen. Je zou denken wat is hier nu aan voor 2 volwassenen....nou wij vonden het toch leuk om te zien.

Tijd om verder te gaan want Tafalgar Square (uit 1829) stond ook nog op het programma.

Een prachtig plein waar o.a. een standbeeld stond van Horatio Nelson(1842) die 56m hoog is met op het midden van het plein 2 enorme fonteinen. Tafalgar Square is ook bekend om zijn demonstraties. Het mooie national gallery gebouw en als je om je heen keek zag je enkel prachtige gebouwen rondom het plein. Het was genieten hier van al dit moois.

's Avonds rond 22.00uur waren we terug op onze kamer en hebben we buiten nog even met Walter (italiaan) gepraat die hier in het huis tesamen met nog 2 andere jongens een kamer huurden voor langere tijd omdat zij in Londen werken.Het was gezellig en dit is ook het voordeel als je een kamer huurt van iemand, je komt er andere mensen tegen en je deelt informatie uit. De andere 2 jongens waren van poolse en engelse afkomst en wij praktiseren onze engels taal weer.

Tijd om te slapen.

See you!