GAMBIA 2008

3 mei 2008 - Bakau, Gambia

Zaterdag 03-05-2008

Iedere ochtend bestaat uit hetzelfde ritueel echter nu met het verschil dat we onder een echte douche konden staan ipv behelpen met een bak met water. Wat een luxe en hoewel het water koud is heb er er enorm van genoten. Dit keer bestond het ontbijt uit enkel alleen brood met boter maar er was wel koffie (oploskoffie) en op het brood heb ik wat suiker gestrooid en het smaakte heerlijk, ook omdat het versgebakken brood is uit het schuurtje, je weet wel wat bij het huis staat.In de schaduw wat zitten te schrijven in het schrifje en we moesten toch wachten op Pater (broer van Lamien) die wat geld aan het wisselen was voor ons. Voor E50 krijg je 1550 dalasi. het wisselt nog weleens, eerder deze week kregen we voor E50 maar 1050 dalasi. Iridreza, de zoon van Hady kreeg voor E50 iets meer nl 1575 dalasi, dat was dus beter.

We gaan naar de krokodillen vandaag.Entree 50 dalasi pp. We zijn eerst naar het museum gegaan waar we oude foto'skonden bezichtigen, tradionele medicijnen (allerlei planten dus waar medicijnen van gemaakt werden) erg interessant. Verder zag je nog speren en houten beelden.Nadat we verder liepen kwamen we bij de krokodillenkreek. Ik had gelezen over een lieve, tamme krokodil die je kon aaien en het is inderdaad waar, je kon hem zo aaien, in het water lagen ook nog een aantal krokodillen maar voor de rest was er niets te zien. Erg bijzonder was het nu ook weer niet. Julia heeft nog wel een mooi beeld gekocht en ik 2 schaaltjes.Thuis gekomen hebben we wat geluierd en gelezen en laat in de middag kreeg ik buikkrampen....oei   diarree?? Voor het eerst sinds mijn verblijf in Gambia kon ik naar de wc maar het was beslist geen diarree en de buikkrampen werden erger en op een gegeven moment moest ik braken. Nadien ook wel weer een opluchting en we besloten met Hady mee te gaan om wat bezoekjes af te leggen, echter ik kreeg weer krampen en moest weer braken. Naar huis en het bed in gedoken. Hopenlijk gaat het morgen beter.

See you!