GAMBIA 2008

5 mei 2008

Maandag 5 mei 2008

Gisteravond hebben we onze vuile kleding alvast in een emmer met sop gezet zodat het kon weken en na het ontbijt met onze handen de kleding gewassen. Dit is niet moeilijk maar toch...onze handen zijn dit niet gewend, het is schoongeworden.De binnenplaats is groot en Hady en ik begonnen samen de vloer te schrobben, dit moest je doen met een stok en een oude handdoek, geen gemakkelijk karweitje kan ik je vertellen. Julia deed niet mee omdat ze last had van haar rug...zegt ze!!! en ze keek toe.Het was moeilijk maar we kregen het voor elkaar. Zo..ook weer netjes.Nene, de vrouw die het winkeltje/kraampje had aan het strand kwam op bezoek. Bij het Hotel Vilaage of Africa in Bakau had ik ergens op een bord gelezen dat je uitstapjes kon maken en dus ging ik eens informeren bij Nene of dit mogelijk was voor ons want ik wilde graag wat meer zien van Gambia.Geen probleem en ze pakte haar mobiel en belde een chaffeur. De man zou of vandaag rond 1700uur langskomen of anders morgenvroeg om te informeren waaar we graag naartoe wilde gaan. We zullen waarschijnlijk woensdag gaan, eerder kon niet want de broer van de chauffeur was net vanmorgen overleden in het ziekenhuis. Ook hij was een chauffeur. God hebbe zijn ziel!! We wachten maar af wanneer de man komt om af te spreken.Omdat we nagenoeg geen dalasis meer hadden, konden we ook niet naar Serekunda toe wat onze bedoeling was en hebben we besloten om maar naar het strand te gaan. De hele dag bij huis lopen vind ik ook doelloos en Hady wil toch graag bezoekjes afleggen en daar hebben Julia en ik schoon genoeg van.Papa kon ons niet wegbrengen want er was op dit moment geen bezine te verkrijgen, dit gold voor alle mensen die wilde tanken. Dat kan dus ook gebeuren in Gambia, dat de benzine op is en je dan moet wachten totdat er weer wat is. Heel bijzonder!We hebben een taxi besteld en voor 75 dalasi werden we naar het strand gebracht.Het weer is heerlijk en we hebben ons goed vermaakt op het strand. er lag een engelse dame die knalrood was en vanavond komt ze er wel achter dat ze veel pijn zal hebben. Niet zo slim van haar!Rond 1700uur kwam papa ons weer ophalen, hij heeft weer kunnen tanken. Hoeraa!!! We gaven papa iedere keer geld om te tanken want tenslotte brachthij ons overal naartoe, de schat.Thuis wachtte Nene ons al op om te vertellen dat we morgen naar Albreda en Juffrey zouden gaan. De prijs was 2800 dalasi, een kleine E100,00 Voor gambiaanse begrippen best wel duur maar we wilden graag eens wat anders zien en dus gingen we akkoord.

De chauffeur zou ons om 6.00uur in de morgen ophalen, op tijd naar bed vanavond.

See you!