GAMBIA 2008

7 mei 2008

Woensdag 7 mei

De laatste week is in gegaan en het gaat snel. Goed geslapen en zoals altijd rond 8.00uur wakker.

Vandaag niets op het programma staan maar toch wil ik altijd iets doen, de hele dag bij het huis zitten vond ik maar niks en dus besloten we om naar het strand te gaan want dat is toch ook heerlijk.

Nima en Njara blij gemaakt en hen ieder 50 dalasi gegeven.

Rond 1200uur bracht papa ons naar het strand bij Cape Point. Mariam ging dit keer met ons mee. Naast ons zaten een blank echtpaar en waar ze vandaan kwamen weet ik niet maar de engelse taal waren ze niet echtmachtig.

Nadat ze van een wandeling terugkwamen van het andere strand ging de man de security halen. Wat was het geval: Een paar gambiaanse jongens die plotseling uit de mangrove kwamen hadden de gouden ketting van de vrouw afgenomen en zijn daarna hard weggerend.De jongens werden gelukkig gepakt en de vrouw meende een van hen te herkennen. Ze werden meegenomen en werden op het strand bewaakt door de security. Na een kwartier kwam de familie van de jongens eraan en zij gingen vreselijk tekeer tegen de security. Het werd een heftige discussie en dit hele spektakel duurde bijna 2 uur.

Het echtpaar verliet het strand en de vrouw vertelde mij dat de ketting niet eens zo duur was maar het een dierbare herinnering aan haar vader. Ik vond het erg vervelend voor haar.

Zo maak je weer eens wat mee op het strand in Gambia.

Inmiddels heb ik al aardig een kleurtje gekregen.

Thuis lekker aan relaxen geweest.