Granada/Alhambra

21 oktober 2014 - Granada, Spanje

Moe opgestaan maar ja , we willen naar Alhambra. Eerst eens even goed gekeken op de kaart hoe we moesten lopen. De route uitgestippeld en nu wisten we hoe we moesten lopen.

We hadden kaartjes voor de middag, om 1400uur maar moesten er om 1300uur zijn.

We waren mooi op tijd. Het is nog wel een hele klimpartij naar boven. De reservering bevestigd en kaartjes ontvangen en rond 1400uur konden we naar binnen. Eerst hebben we Alcazaba bekeken en daarna palacio nazeria waar de mooie zuilen staan en allerlei Arabische opschriften aan de muren en veel mozaïek. Het was schitterend om te zien en veel foto's gemaakt, verder nog wat monumenten bekeken en naar de general tuinen geweest, ook dit is de moeite waard om te bezichtigen, prachtige aangelegd tuinen met mooie vormen van de heggen. Pepers gezien, aubergines , granaatappels, perzikbomen en al met al was het zeker de moeite waard. Het kost je dan ook zeker wel 3 a 4 uur om het een en ander te bekijken en het was het geld meer dan waard. We hebben erg genoten.

Na het bezoek aan Alhambra eerst heerlijk gamba's gegeten, ze waren werkelijk verrukkelijk en onze voeten en benen zijn inmiddels weer zo moe dat bwe besloten om terug te gaan naar de camping. Rond 19.30uur waren we terug. Nu alleen nog relaxen en vroeg onder de wol. Ook het weer maakt je moe. iedere dag hebben we rond de 30graden, heerlijk warm en niet te benauwd.

See you!