HO CHI MINH EN CU CHI TUNNELS

28 maart 2013 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Lekker geslapen maar om 7.00uur ging de wekker...Gaap!!!

Na het ontbijt werden we door de bus opgehaald voor het hotel, das lekker makkelijk.

De rit er naartoe duurde 2 uur terwijl het maar een afstand is van 35km buiten de stad, het verkeer is erg druk in HCM, enorm veel bromfietsers en dat gaat tesamen met het claxoneren van de auto's, ook dit is weer effe wennen.

De Cu Chi tunnels waren toch wel indrukwekkend en je krijgt een goed beeld van  wat  zich hier heeft afgespeeld in de oorlog. In een van de tunnels mochten we naar binnen, gebukt erdoor heen lopen en ontzettend benauwd.

De tunnels bestaat uit 3 lagen gangenstelsel met aan de ingang vaak boobietraps die voor de amerikanen bedoeld waren. Deze tunnelgangen zijn 250km lang en jarenlang heeft de vietcong hieraan gewerkt.Mede hierdoor was het erg lastig voor de amerikanen om de vietcong te verslaan wat uiteindelijk dan ook niet gelukt is.

We kregen ook nog een stukje zoete aardappel wat erg lekker is en de vietcong heeft dit gedurende de oorlog dagelijks gegeten.

In de middag zijn we de stad gaan verkennen. We bezochten het paleis dat er sinds 1969 staat en dus nog erg modern is maar het viel mij wat tegen omdat het nog een modern gebouw is. We hebben verschillende kamers bezocht in het paleis die mooi ingericht waren maar ik hou meer van oude gebouwen..

We dachten ook het oude postkantoor te hebben gevonden maar achteraf bleek dit niet zo te zijn en wat voor een gebouw het dan wel geweest is blijft een ?

De Ben Thanh markt nog even bezocht maar we waren aan de late kant, we hebben hier wel de lekkerste noedelsoep gegeten en we komen hier dan ook terug op onze laatste dag.

De avond lekker doorgebracht op een terrasje en de bus geregeld voor morgen naar de Mekong Delta.

See you!

1. Anita Hulsebos:
    31 maart 2013
    Hoi Annelies,het is daar beter dan hier,wat weer betreft.
    Ben benieuwd waar je nu weer terecht komt, zo te lezen is het erg mooi daar.
    Veel plezier nog, en doe alle spleetogen de groeten.