HOI AN,2

7 april 2013 - Hoi An, Vietnam

Na een lekker ontbijtje hebben we fietsen gehuurd met de bedoeling om naar het strand te gaan, 4 km verderop en tevens een mooi stukje om te fietsen.

Een paar strandbedden gehuurd onder een parasol en een lekkere koele duik genomen. Ook aan dit strand een en al levendigheid. Het was niet zo heel druk en oude vrouwtjes klampte je constant aan om wat fruit, sigaretten, pinda's ect te kopen.

Ik vond het prachtige oude dametjes met hun getekende gezichten en hun kleine

tengere lichamen maar die o zo sterk soms nog zijn. Er was een vrouwtje bij met hele zwarte tanden, wat zeg ik....echt zwart en puntig en nou heb ik ergens gelezen

dat deze mensen van een of andere etni zijn maar dat zoek ik opnieuw op.

Zie een foto van dit vrouwtje. We hebben lekker ontspannen daar een paar uurtjes gezeten totdat het behoorlijk begon te waaien en even later de zon ook verdween en

het koeler begon te worden. Een van de vrouwtjes wees naar de lucht..."regen"

Marja was een eind aan het wandelen en we hadden afgesproken dat we even onze eigen gang zouden gaan wat soms ook heel prettig is.

Ik heb m'n boeltje gepakt en ben op m'n dooie gemak aan de terugweg begonnen. Onderweg kwam ik nog weer een paar tempels tegen en die blijven mij facineren, vooral de bouwstijl maar ook het interieur wat wel wat kitcherig aandoet maar toch  tegelijkertijd ook weer mooi is.

Na een douche genomen te hebben was Marja ook terug en hebben we samen op de fiets onze kleren opgehaald die we hebben laten maken. Onvoorstelbaar hoe snel of ze dit doen en het zag er ook keurig netjes afgewerkt.

Daarna richting de Japanse brug gegaan, een bezienswaardigheid en was ook leuk maar hier komen volgens mij alle blanken en andere toeristen naartoe. Langs de rivier even wat gedronken, de souvenirswinkeltjes langs gegaan en inmiddels is het donker maar het geeft toch wel heel veel sfeer met al die lampionnetjes die 's avonds aangaan. Een mooi en sfeervol gezicht..

Ergens een hapje gegeten en voorbij was ook deze dag weer.

See you!