HOI AN, 3

7 april 2013 - Hoi An, Vietnam

Ooo.. wat heb ik slecht geslapen!!! Na een douche en een ontbijtje wat bij gekomen maar we hebben nog een lange dag te gaan. De vliegtickets zijn geregeld. We vliegen vanaf Danang ->Hanoi om 21.55uur en zijn dan om 23.00uur in Hanoi. Ook maar even vast een hotel geregeld want midden in de nacht nog gaan zoeken, daar heb ik geen puf meer voor. Ook geregeld dat een taxi ons van het vliegveld komt halen en we hebben gewoon wat afgedongen van de prijs. Ja....want zo gaat dat hier en het gaat me steeds gemakkelijker af! Ook de vietnamezen proberen ons zoveel mogelijk af te troggelen. Neem gisteren dat oude omaatje op het strand, ik kocht een minidoosje zalf tegen de muggen, ja echt die krengen prikken me nog dood, heb gigantische bulten op de rug en in de zij...ze zijn zelfs zo brutaal dat ze dwars door de kleren heen prikken, maar goed terug naar oma. Ik had ook nog iets tegen een verkoudheid gekocht (mocht ik nog eens verkouden worden) en ik moest 20.000 dong betalen. Ipv van 2x10.000dong gaf ik 2x 100.000 dong en omaatje had dat natuurlijk al lang gezien maar hield wijselijk haar mond en zat vast al tandeloos te gniffelen maar Marja was oplettend en dus kwam het nog weer goed voor mij.

Vanmorgen weer fietsen gehuurd voor een dollar, temeer omdat het bewolkt is en gelukkig niet meer zo snikheet. Lekker aangenaam nu!

We zijn naar de tong van Hoi An geweest, Hoi An heeft een smal stukje eraan vast zitten en via de brug kun je hierover heen. Je komt dan  ook gelijk in een mooi rustig gedeelte en je kunt tussen de dorpjes en de lokale bevolking fietsen en dat is erg leuk. Vandaag is het zondag en over het algemeen is het volgens mij ook hier een rustdag, hoewel er ook nog wel volop bedrijvigheid was.

We hebben ergens in een restaurantje heerlijke noedelsoep gegeten en wat sap erbij en mijn buikje zat behoorlijk vol.

Vervolgens in het centrum gefietst en wat kadootjes voor het thuisfront gekocht.

Het is bijna 18.00uur en tijd over om ook deze dag nog even op het blog te zetten.

Straks  met de bus naar Danang en vandaaruit dus vliegen naar Hanoi en dan zitten we alweer in het noorden. We hebben inmiddels al heel wat km achter de rug. Maar heel leuk!!

See You!

1. Wilma:
    7 april 2013
    hoi annelies
    wat een mooie reisverhalen en foto's geniet er maar van
    gr. wilma
  2. Anita Hulsebos:
    7 april 2013
    Hoi alles goed, hier is nog geen mug te bekennen, afgelopennacht 11graden vorst gehad, maar s,middags scheen de zon vollop.
    We zijn net bij de
    Fam.Berenschot wezen condoleren was erg druk, morgen is de begrafenis.
    Verder geen schokkende dingen in Twello.
    Geniet verder nogvan de reis en de groetjes van ons.
  3. Marja:
    10 april 2013
    Hey Annelies!!
    Eindelijk lezen we je reisverslagen! Wat maak je veel mee en wat zie je veel, gaaf hoor!!Er kwam maar niks in de e-mail en ook Agnes kreeg niks binnen. Vandaag sprak ik Aloys en vroeg ernaar. Hij kreeg dus wel je reisverslagen en hij was zo aardig om het ons ook door te sturen. Vandaar dus dat je nog nooit een reactie van ons hebt gehad, sorry!!!!
    Geniet nog maar mooi, groetjes van je broertje en ikke Xx