Jakarta

21 september 2016 - Jakarta, Indonesië

Ben er weer maar heb na enkele problemen met opstarten/code nog maar 45 min om te schrijven. Inmiddels zitten we in de Baliemvallei maar ik begin bij woensdag 21/9

Jakarta

Vanmorgen werden we om 10uur opgehaald door Ririn, de nicht van Elly en zij wilde ons graag Jakarta laten zien. Zelf hadden we deze stad willen vermijden en hadden we bewust een hotel genomen bij het vliegveld maar goed dit konden we niet afslaan en dus begaven we ons in het gigantische drukke verkeer en waren we 2 uur onderweg om in het centrum te komen.

Als eerst gingen we naar het paleis van de president. We mochten er alleen maar langs rijden en ik kan je zeggen dat het niet de moeite waard was. Een groot modern gebouw zonder ook maar enige franje.

Op naar de 2e bezienswaardigheid, het nationale monument maar nadat we de auto geparkeerd hadden en we eerst wat wilden gaan drinken bij een warung ( dat zijn kleine stalletjes waar je eten en drinken kunt voor een paar roepia) begon het te regenen. We zaten onder een parasol en hebben rijst met vis gegeten en heerlijke verse vruchtensap. Het begon wel erg hard te regenen en in een mum van tijd stonden de straten blank en konden we geen kant op. Tja...wat doe je dan? domweg blijven schuilen en geen nationaal monument gezien. Ririn heeft de auto opgehaald en we zijn naar een grote Mall (groot overdekt winkelcentrum) gegaan. Erg modern met mark spencer winkel en meer van dat soort winkels maar hier kwam ik niet voor. Uiteindelijk weggegaan en ze heeft ons afgezet bij het vliegveld want Agnes en ik vlogen die avond naar Jayapura/Papua.

De vlucht zou 8,30uur duren en om 22.20uur vlogen we de lucht in.

See you

PS Ivm de tijd kan ik geen foto's plaatsen.

See you

1. Bert van der Tol:
    24 september 2016
    Dat is dan wel weer jammer, doe je alle moeite om in de stad te komen, krijg je een hoos bui en zie je niet. Veel plezier.