Madrid 2018

24 november 2018 - Madrid, Spanje

Op 24 november heb ik een stedentrip met Marion gemaakt en dit keer naar Madrid.

Aangezien we rond 20.00uur in het hotel waren hebben we alleen een hapje gegeten en verder niets gedaan.

25/11/18 Het is  zondag en er is  een grote vlooienmark genaamd El Rasto en aangezien we markten erg leuk vinden, hebben we hier dan ook ontzettend genoten. Er was van alles te koop, leer, kleding, sieraden, sjaals, tassen en ga zo maar door. We zijn er tot 's middags 15.30uur geweest en hebben natuurlijk ook het een en ander gekocht. Je krijgt er wel honger van en we zijn een restaurant in gedoken om een hapje te eten. Een heerlijke dag en het zonnetje erbij wat het altijd extra leuk maakt.

Maandag 26/11/18 Op naar de bezienswaardigheden. Aangezien Marion geen hele stukken kan lopen, hebben we de metro gepakt en kwamen als eerst aan bij het Paleis Real. Het is enorm groot en indrukwekkend, de hele buitenkant bekeken en ik wilde ook graag naar binnen, echter omdat het november was en er een verbouwing plaatsvond, was dit niet mogelijk. Wel konden we de wapenopslag en kanonnen bekijken maar daar was ik niet zo geinteresseerd in. Jammer dat we het paleis van binnen niet konden bewonderen want van horen zeggen moet dit ook zeer de moeite waard zijn.

Buiten het paleis waren muziekkanten aan het spelen, pantomime te bewonderen en een draaimolen (vond ik er totaal niet bij passen)

In de aangelegde tuin kun je nog prachtige beelden bewonderen.

Op naar de kathedraal Santa Maria Real Almudena. Een prachtige kathedraal en de plafonds waren prachtig beschilderd.

ook de deuren waren erg mooi en bewerkt. Moet je eens opletten in het buitenland hoe mooi deuren kunnen zijn. Ik vind ze altijd erg mooi.

Op naar de volgende bezienswaardigheid. We kwamen het gebouw genaamd  het Edificio Metropolis tegen en Puerta Alcala, de voormalige Stadspoort.

Paleis Comunicaciones hebben we ook aan de buitenkant bewonderd en eigenlijk weet ik niet meer of je dit paleis ook van binnen kunt bekijken.

Erg he...maar we zijn niet naar het Prado Museum geweest. Het was koud en er stond een vreselijke lange rij en Marion was moe van het lopen, dus hebben we het toch maar overgeslagen.

De kerk achter het museum zijn we wel naar binnen gegaan en Marion kon toen even uitrusten op een kerkbankje.

Zo hebben we ook deze dag weer goed besteedt en genoten van alles wat Madrid te bieden heeft.

Wat eten gekocht en 's avonds op onze kamer op gegeten. We zijn moe en gaan op tijd slapen.

27/11/18

Vandaag naar het Retiropark. Dit is inderdaad een heel groot prachtig park, erg mooi aangelegd en ook hier weer van alles te zien.

Van achter een hek kijk je op het water en zie je het AlfonsoXII monument. Je kunt  later bij het rondwandelen bij het monument zelf komen. We kwamen weer muziekkanten tegen en zelf vind ik dit altijd wel een gezellig sfeertje . We zijn bij het paleis Velazques geweest maar aan de buitenkant is het niet heel bijzonder. Wat ik wel heel mooi vond was toen we bij een prachtig glazen gebouw kwamen, de naam weet ik er niet van. Marion ging ergens zitten, die was alweer moe maar ik ben naar binnen gegaan en zag prachtige kunstwerken en ik kan het moeilijk omschrijven hoe het eruit zag maar het waren een soort slierten vastgemaakt aan het plafond en het was kunstzinnig om te zien.

Het monument Alfonso XII waar ik inmiddels kwam heb ik van dichtbij bekeken en dit was de moeite waard. Al wandelend door het park kwam ik nog een klein watervalletje tegen bij de rotblokken.

Verder nog door de mooie tuinen gewandeld en begin van de avond terug gekeerd en we kwamen op de bekende straat Plaza Espagna terecht. Omdat het al schemerig was gaf de verlichting en de versiering een heel mooi en gezellige indruk.

Jammer maar ik had nog heel veel niet gezien in Madrid en dat kwam omdat Marion het niet kon volhouden en in 3 dagen kun je niet alles zien maar ik kom zeker terug naar Madrid om de rest te zien en te bewonderen.

Wel heb ik een mooie indruk van de stad gekreg