Portugal/Algarve

10 januari 2017 - Portimão, Portugal

Portimao

Dinsdag 10 jan. 2017

De taxi gebeld en met zn allen op weg naar Portimão. Onderweg kwamen we een prachtige brug tegen en nadat de taxi ons had afgezet in Portimão bij een groot winkelcentrum moest er door de dames natuurlijk geshopt worden. Django en Bas gingen op zoek naar een terrasje en de meiden op zoek naar kleding. Het is een heel mooi groot winkelcentrumen en je kunt er je centen wel kwijt. Nadat we uitgeshopt waren met z'n allen wat drinken en eten en toen naar het strand gelopen. Dit was een wandeling van ruim 40 min maar het weer is ook vandaag weer heerlijk en dus lekker om te lopen. Aangekomen bij het strand hadden we een mooi uitzicht. Ook hier weer rotsblokken in het water en de kliffen aan de rand van de zee. Het strand zag er verlaten uit maar we hebben er heerlijk kunnen wandelen. We kwamen uit bij een soort fort en van bovenaf hadden we een mooi uitzicht over de haven met ervoor prachtige huizen. Een rij van palmbomen gaf een idylisch gezicht en we genoten van al dit moois. Eind van de middag met de taxi tot +/- 3 km voor het hotel uit eten geweest in een restaurant maar het eten viel tegen en was niet erg smaakvol. Jammer. Thuis aangekomen een drankje gedronken en gezellig bij elkaar gaan zitten. Bas was erg moe en ging eigenlijk gelijk naar bed. Niet gewend om een flinke wandeling te maken.

Voor mij is het ook een geheel andere vakantie. Normaal gesproken zou ik overal naartoe gaan om zoveel mogelijk cultuur op te snuiven maar ik had rekening te houden met de jongelui en die hebben toch wat andere ideeen. Ze willen graag ergens naartoe gaan maar niet elk cultureel ding/gebouw bekijken. Eten en drinken is meer belangrijk voor hen. Dus ik vond het niet zo erg. Zij hebben het naar hun zin en dat vond ik het belangrijkste.