Saigon, laatste dag

17 april 2013 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Mijn laatste dag in Saigon en vanavond terugvliegen, eerst naar Dubai en morgenochtend verder naar Amsterdam.

Gisteren in het vliegtuig zat een oud vietnamees vrouwtje naast Marja.Ik had haar een pepermuntje aangeboden en op een gegeven moment kregen we een pakketje van palmbladeren van haar en daarin zat een vierkant wit blokje,voelde zacht en stevig aan,echter er zat geen smaak aan en binnenin zat er iets zoets in en geel van kleur. Het was wel  lekker maar ook erg machtig. We hadden geen geen flauw idee wat het was maar we vonden het wel heel lief.

Na een lekker ontbijtje zijn we eerst naar de bekende Ben Thanh markt gegaan, op onze eerste dag zijn we hier nl maar een uurtje geweest.

Het is een een hele grote markt die plaatsvindt in een grote hal met overal uitgangen en er is van alles te koop. Marja heeft nog wat kadootjes gekocht en ik ook nog wat sjaals.Deze markt is heel geschikt om kadootjes te kopen voor het thuisfront. Wel afdingen.

Daarna hebben we de Notre Dam en het oude postkantoor bezocht, geheel in franse stijl. Op de eerste dag in Saigon dacht ik ook het postkantoor te hebben bezocht maar dat was het verkeerde gebouw.Aan weerszijde stonden 5 telefooncellen aan elkaar op een rij en gemaakt van mooi hout. je kon hier nog heel ouderwets gaan bellen, de muren waren ook erg mooi.Verder door een prachtig park gelopen waarin allerlei beelden stonden en een verscheidenheid aan bomen.

Nog even gekeken waar het zwembad was want Marja die een dag later vertrekt wilde graag die dag besteden in het water.

In de middag heerlijke noodlesoep gegeten  langs de kant van de weg en die is ook het lekkerste.

Rond 1600uur in het hotel nog even gedouched en gelezen en om 18.30uur kwam de taxi mij ophalen. Marja bracht me naar het vliegveld, lief he!! en in Dubai kwam ik Gasim weer tegen die naar zijn famillie in Sudan is geweest en die het ook fijn heeft gehad maar ook blij was dat hij weer naar huis kon (Nederland dus).

Omdat er zoveel wind was in Nederland heeft het vliegtuig nog een half uur rondgecirkeld boven Amsterdam en konden we nog niet landen.

Rond 16.30uur waren we weer thuis in Nieuwegein en tegen 1900uur sliepen we als rozen.

We hebben in totaal (zie kaart) 3407 km gereisd, genoeg volgens mij!

Ik kan een ieder Vietnam aanbevelen! Er is genoeg informatie op internet te vinden en kijk ook eens op wereldreizigerforum, daar kunnen ze je helpen met al je vragen.

Groetjes

Annelies en Marja